האחד באפריל: שוטרים או שוטים?

 

פורסם בתאריך:
04.2013

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כדורגל עם ניידת משטרה בתפקיד השער

חובב התעלולים ומעשי הקונדס הצרפתי רמי גייר, שהוא גם כדורגלן מוכשר, בועט כדורגל לתוך דלת פתוחה של ניידת משטרה, ואז חוגג את הבקעת השער. גייר חתום על שלל מעשי קונדס שקוראים תגר על אנשי חוק. פעם העמיד פנים שהוא פקח ורשם דו”ח חניה לניידת בזמן ששוטרים היו בתוכה, ובמקרה אחר תפס שוטר עם רשת ללכידת פרפרים בעודו מחופש בעצמו לפרפר.

תייג את הסמוי

משחק חשיפת שוטרים סמויים בהפגנה למען צדק חברתי בתל אביב ב-2012.

המצעד הקיסרי

ככל שחולפות השנים, יחידות של שוטרים לפיזור הפגנות נראות יותר ויותר דומות ללגיונות חיילי סער בצבא האימפריה הגלקטית מהסרט מלחמת הכוכבים. לכן אין פלא שמפגינים שמוצאים את עצמם עומדים מול שוטרים שחובשים קסדות מלאות ושריון גוף מכף רגל ועד ראש, החלו לנגן לכבודם את הנעימה המצעד הקיסרי – קטע הנגינה המפורסם ממלחמת הכוכבים שמזוהה עם דארת’ ויידר, המפקד העליון והאכזר של צבא האימפריה הגלקטית.

להכשיל שוטר במילוי תפקידו

צעיר שמסתתר בבור ביוב במדרכה מכשיל שוטר בעת מילוי תפקידו. פסל של טום פרנצן בעיר בריסל בבלגיה.

חייזרים נגד מעקב משטרתי

עיר הנופש בורנמות הפכה בשנת 1985 לעיר הראשונה בבריטניה שבה נפרשו מצלמות אבטחה משטרתיות. כעבור כעשור, נמאס לתושבים לחיות תחת עינו הפקוחה של האח הגדול, והם החליטו לעשות מעשה.

באחד מערבי 1996 לכדו מצלמות אבטחה בעיר חייזר בגובה שניים וחצי מטר מסתובב לאיטו במרכז העיר. שוטרים הוקפצו למקום בתוך דקות ספורות, אך גילו להפתעתם כי נפלו קורבן לתעלול מחאה.

אוקופיי וול סטריט: שור ומטאדור

פסל השור המסתער בוול סטריט, הנחשב לאחד הסמלים הנודעים של הקפיטליזם האמריקאי, נאלץ בשנת 2011 להתמודד בקרב מול לוחם-שוורים על רקע מחאת אוקופיי וול סטריט. התקרית החלה כאשר שני ליצנים, חנה מורגן ולואיס ג’רגו, טיפסו מעל לגדר שמקיפה את פסל השור והחלו להכות את השור בישבנו ולטפס עליו – הדרכים המקובלות להתגרות בשור ולעורר את זעמו לקראת מלחמת שוורים. בתוך שניות ספורות, הצליחו שוטרים שהיו במקום לתפוס את הליצנים, אולם בזמן שהיו עסוקים בלכידתם טיפס מטאדור אמיץ על גג ניידת המשטרה שעמדה מול השור, והניף יריעת בד אדומה נגד עיניו.

להעמיד פנים שמרססים גרפיטי

קבוצת המתיחות האמריקאית סקץ’ אמפייר הצליחה להפיל בפח אין ספור שוטרים. בסרטון הבא, נראה חבר הקבוצה “עובד” על שוטרים כאשר העמיד פנים שהוא מרסס גרפיטי בעזרת מיכל אוויר דחוס – ובכך למעשה משתמש בו לניקוי גרפיטי.

מי שתל ציור של חזיר בתוך סמל המשטרה?

איך הסתנן ציור של חזיר – כינוי הגנאי המפורסם בו נהגו להשתמש מפגינים כלפי שוטרים בארה”ב בשנות ה-60 – לסמל של משטרת מדינת ורמונט המופיע על כל הניידות במדינה? ככל הנראה, האחראים למחאה השובבה היו אסירים שהועסקו בבית דפוס של שירות בתי הסוהר שבו מודפסים סמלי המשטרה המודבקים על הניידות. בשנת 2012 התגלה חזיר קטן שהושתל ארבע שנים קודם לכן בתור כתם על הגוף של פרה המופיעה בסמל המשטרה.

נשיקות נגד שוטרות

בתחילת 2011, אחרי התנכלויות חוזרות ונשנות מצד המשטרה, החליטו חברות הפלג הפמיניסטי-מיליטנטי של קולקטיב האמנות הרוסי המחתרתי וואינה להשיב מלחמה נגד רשויות החוק – באמצעות מתקפות נשיקות נגד מאות שוטרות ברחבי מוסקבה.

לעבוד על שוטרי תנועה

נהגים רבים בסין שונאים לחגור חגורות בטיחות בזמן הנסיעה. אין פלא איפה כי טי שירט חגורת בטיחות – חולצה שעליה ציור עם דוגמת חגורת בטיחות שיוצרת את הרושם כאילו הנהג חגור – הפכה ב-2013 ללהיט אצל הנהגים במדינה המאוכלסת בעולם.

“נהגים מקווים כי החולצות יצליחו להטעות שוטרים עסוקים שרק יעיפו מבט קצר לתוך המכונית”, הסביר אתר חדשות הרכב הסיני קאר צ’יינה ניוז. לפי הדיווח, חולצה עם דוגמת חגורת בטיחות נמכרת בסין במחיר של 35-50 יואן, ואילו הקנס על נסיעה במכונית ללא חגורת בטיחות מגיע ל-50 יואן.

להיות שוטר

סרט תדמית אלטרנטיבי למשטרת ישראל מאת ערן ורד.

קצין בועות סבון

קצין משטרת טורונטו אדם ג’וזפס זכה לתהילה (מפוקפקת) בזמן ההפגנות נגד פסגת G20 בעיר בשנת 2010, לאחר שצולם מאיים על עובדת סוציאלית שהפריחה במחאה בועות סבון, כי אם אחת מהבועות תפגע בו, יעצור אותה בגין תקיפת שוטר. בהמשך הוא גם מימש את האיום שלו, וכעבור ימים ספורים כבר הפך ג’וזפס, שהוכתר בכינוי “קצין בועות סבון”, למושא ללעג.

איך להתמודד עם חוק אבסורדי?

רוסטיסלב ז’וראבליוב, בלוגר מהעיר יקטרינבורג ברוסיה, מצא בשנת 2012 מענה מקורי לחוק שנועד להגביל את הזכות להפגין, ואשר מחייב אישור מראש וליווי משטרתי לכל צעדה בעיר. הוא הגיש בקשה מפורטת לקבלת אישור לקיום צעדה עם חמישה מחבריו בלב העיר. חבריו אמנם הבריזו לו, אבל הוא בכל זאת זכה לליווי משטרתי מרשים לכל אורך הצעדה, שאותה תיעד בטלפון הסלולרי שלו.

כיכר השוטר

לפעמים, כל מה שצריך כדי לחשוף את האמת על שוטרים זה קו אחד קטן.

רוצה להפיל בפח שוטר? כל מה שצריך זה קצת יצירתיות והרבה אומץ. תעלולים, מתיחות ומעשי קונדס שהפכו שוטרים לשוטים. פרויקט מיוחד לכבוד יום השוטים.