שוטרים נהפכו ללוחמי סער ממלחמת הכוכבים – אז מפגינים נתנו להם פס קול

 

פורסם בתאריך:
02.2019

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

ככל שחולפות השנים, יחידות של שוטרים לפיזור הפגנות נראות יותר ויותר דומות ללגיונות חיילי סער בצבא האימפריה הגלקטית מהסרט מלחמת הכוכבים. לכן אין פלא שמפגינים שמוצאים את עצמם עומדים מול שוטרים שחובשים קסדות מלאות ושריון גוף מכף רגל ועד ראש, נוטים לעיתים לנגן לכבודם את הנעימה ‘המצעד הקיסרי’ – קטע הנגינה המפורסם ממלחמת הכוכבים שמזוהה עם דארת’ ויידר, המפקד העליון והאכזר של צבא האימפריה הגלקטית.

דוגמה אחרונה למנהג משעשע זה התרחשה במחאת האפודים הצהובים בעיר מרסיי בצרפת ב-2 בפברואר 2019, כאשר חצוצרן ניגן קטע מהמנגינה לשוטרים לפיזור הפגנות שחלפו לידו.

בעבר תועדו מקרים דומים. כך למשל, בהפגנות שנערכו על רקע ועידת ג’י-20 בעיר המבורג בגרמניה ביולי 2017, אחד המפגינים החל לשרוק את נעימת המצעד הקיסרי בזמן ששוטרי היחידה לפיזור הפגנות חלפו בצעידה.

בארה”ב, בעת המחאה נגד ועידת נאט”ו שנערכה בשיקגו בשנת 2012, החלו מפגינים לשיר ולזמזם את המנגינה לשוטרים לבושי קסדות ושריון גוף שצעדו בסמוך.

נעימת המצעד הקיסרי הפכה למזוהה כל כך עם אכזריות ואטימות לב שכיום מנגנים אותה בשלל הפגנות נגד אי צדק. כך למשל, ביום השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה”ב ניגנו חברי קבוצת ‘סוּזָפוֹנים נגד שנאה’ ביצוע של נעימת המצעד הקיסרי מול מגדל טראמפ בשיקגו.

בסקוטלנד, זמן קצר לפני משאל העם על עצמאות ב-2014, הגיעה לעיר גלזגו קבוצה של חברי פרלמנט מלונדון המתנגדים לעצמאות סקוטלנד. בעודם צועדים ברחובות מרכז העיר, התלווה אליהם פעיל למען עצמאות שהשמיע את נעימת המצעד הקיסרי בעודו מכריז בפני עוברי אורח: “האדונים הקיסריים שלכם הגיעו! כרעו ברך בפני האדונים הקיסריים שלכם!”.

מפגין מול ועידת מפלגת הלייבור בבריטניה בספטמבר 2018 מחה נגד מכירת נשק לישראל על ידי כך שניגן את המנגינה בקסילופון.

בישראל, בנובמבר 1977 התקיימה בקולנוע תל אביב ועידת ההסתדרות הכללית ה-13. בקולנוע הוקרן אז הסרט מלחמת הכוכבים. מול הקולנוע קיימו חברי מצפן משמרת מחאה.

איך הפכה נעימת ‘המצעד הקיסרי’ המזוהה עם דארת’ ויידר מסרטי מלחמת הכוכבים, לכלי מחאה נגד שוטרים לפיזור הפגנות?