סדרת טלוויזיה משנת 1958 על נוכל בשם טראמפ שמבטיח לבנות חומה שתציל את כולם

 

פורסם בתאריך:
01.2019

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

לאחרונה התגלה מחדש פרק בסדרת טלוויזיה אמריקאית ששודרה בשלהי שנות ה-50 על נוכל בשם דונלד – סליחה, וולטר טראמפ שמאיים לתבוע את כל מי שמתווכח איתו, ואשר מצליח לשכנע את תושביה של עיירה שלמה כי רק הוא יכול להציל אותם מפני אסון ממשמש ובא – על ידי בניית חומה.

“העם היה מוכן להאמין. הם הלכו כמו צאן לטבח. ושם המתין להם הנוכל הגדול”, מספר הקריין בקול דרמטי בפרק מסדרת המערבונים טראקדאון (Trackdown) ששודר במקור ב-8 במאי 1958.

בהמשך הפרק, ששמו “סוף העולם”, מכריז הנוכל טראמפ בפני תושבי העיירה כי מטאור עתיד לפגוע בכדור הארץ וכי רק הוא יכול להציל אותם. “אני האחד והיחיד! רק אני! אני יכול לבנות חומה סביב בתיכם כך ששום דבר לא יפגע בכם”, הוא מבטיח.

תחילה התושבים נופלים בפח, אולם סוף הפרק טוב – וכולל מלבד התפכחות כואבת גם את המשפט האלמותי “טראמפ, אתה עצור”.

הפרק בסדרה טראקדאון, ששודרה בשנים 1957-1959, אינו הסרטון המשעשע היחיד שהועלה באוב לאחרונה, ואשר נקשר לתוכניתו של נשיא ארה”ב לבנות חומה על גבול ארה”ב מקסיקו.

סרטון משנת 2004 של נאום שנשא דונלד טראמפ לרגל קבלת תואר כבוד במכללת וגנר קולג’, כולל את הקטע הבא מדבריו של הנשיא לעתיד לסטודנטים. “אל תרימו ידיים. אל תתנו לזה לקרות. אם יש לפניכם חומת בטון, תעברו דרכה, תעברו מעליה, תעברו סביבה, אבל תדאגו להגיע לצד השני של החומה”.

לפעמים דמיון ומציאות מצטלבים בצורות מוזרות, ולפעמים המציאות פשוט עולה על כל דמיון. תרגום כתבה שפורסמה באתר האמריקאי Common Dreams.