תרופה נגד פשיזם: פטריות קסם

 

פורסם בתאריך:
06.2018

במקור בפינת המדע: המחקר של השבוע

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מחקר ניסיוני שנערך מאימפריאל קולג’ בלונדון בבריטניה מצא כי מלבד סיוע לטיפול בדיכאון, פטריות קסם יכולות גם להפחית את הנטייה לתמוך במשטרים רודניים.

אתר אנטי-מדיה דיווח כי ד”ר רובין קרהארט-הריס, הממונה על מחקר פסיכדלי במחלקת מדעי המוח בפקולטה לרפואה באימפריאל קולג’, בדק את השפעת השימוש בפטריות פסילוסיבין על מטופלים הסובלים מדיכאון עמיד לטיפול (TRD) לעומת אנשים בריאים.

המחקר מצא כי פסילוסיבין גרם להיחלשות הנטייה לתפיסות פוליטיות סמכותניות אצל המטופלים. “ירידה משמעותית בנטייה לנקודת מבט פוליטית אוטוריטרית חלה אצל המטופלים שבוע אחד לאחר הטיפול בפסילוסיבין”, כתבו החוקרים.

“התוצאות מצביעות על כך שטיפול בפסילוסיבין עשוי לצמצם באופן מתמשך גישות אוטוריטריות”, הוסיפו. עם זאת, החוקרים הזהירו כי עדיין מוקדם מדי להסיק מכך מסקנות חד משמעיות וכי נדרשים מחקרים נוספים.

המחקר מצא עוד כי בעקבות שימוש בפסילוסיבין חוו המטופלים קשר רגשי עמוק יותר לטבע. “פעם נהניתי מהטבע, עכשיו אני מרגיש חלק ממנו”, סיפר אחד ממשתתפי המחקר. “פעם הסתכלתי על הטבע בתור חפץ, כמו טלוויזיה או ציור, אבל עכשיו אני רואה שאין הפרדה או הבחנה, אתה חלק מזה”, הוסיף.

החוקרים גם ציינו כי מחקרים שנערכו בעבר הראו כי שימוש בחומרים פסיכדליים יכול לחולל שינוי בגישות, אמונות ואפילו באישיות.

“שימוש בסמים פסיכדליים בשנות ה-60 וה-70 היה בעל קשר הדוק לאנטי-ממסדיות ולתנועות תרבות הנגד למען שוויון זכויות, אולם מעט מאוד מחקר מבוקר התעמק בקשר שבין שימוש בחומרים פסיכדליים לבין תפיסות פוליטיות. כאן אנו מראים לראשונה, במחקר מבוקר, כי חל שינוי מתמשך בערכים פוליטיים לאחר חשיפה לסם פסיכדלי”, כתבו החוקרים.

מחקר באנגליה מצא כי מלבד סיוע נגד דיכאון, פטריות פסילוסיבין מפחיתות את הנטייה לתמוך במשטרים רודניים.