מחקר חדש: גברים עשירים מדברים שטויות

 

פורסם בתאריך:
05.2019

במקור בפינת המדע: המחקר של השבוע

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מחקר חדש מצא ביסוס מדעי למה שכולם כבר ידעו: הקשקשנים הגדולים ביותר הם גברים עשירים.

העיתון וושינגטון פוסט דיווח כי החוקרים ג’ון ג’ראם וניקי שור מיוניברסיטי קולג’ לונדון, ופיל פרקר מהאוניברסיטה הקתולית באוסטרליה, ניתחו נתונים המבוססים על שאלון שעליו ענו עשרות אלפי בני נוער מתשע מדינות בעולם.

השאלון כלל שאלות רקע דמוגרפי סטנדרטיות, לצד שאלות על יחסם של הצעירים למקצועות שונים שלמדו בבית הספר. בנוסף כלל השאלון חלק שבו התבקשו הנסקרים לדרג את הבנתם ב-16 נושאים מתחום המתמטיקה, בסולם בן חמש דרגות החל מ”מעולם לא שמעתי עליו” ועד “מכיר אותו היטב ומבין את העקרון”.

מה שהנשאלים לא ידעו, זה ששלושה מתוך 16 הנושאים בתחום המתמטיקה שהופיעו בשאלון היו מפוברקים. אלו מהם שטענו כי הם מתמצאים היטב באחד משלושת הנושאים הפיקטיביים, הוגדרו על ידי החוקרים כבעלי נטייה רבה יותר להעמיד פנים שהם ידענים – גם כאשר אין להם מושג על מה הם מדברים.

הנתונים העלו בבירור כי ההסתברות שגברים צעירים יבלבלו את המוח גבוהה משמעותית מאשר אצל נשים צעירות, וכי הסיכוי לכך אצל בני נוער מבתים עשירים גבוה יחסית לעניים או בני המעמד הבינוני.

המדינות שבהן היו הצעירים בעלי ההסתברות הגבוהה ביותר להעמיד פנים שהם מבינים על מה שהם מדברים היו קנדה וארה”ב, ואילו במדינות באירופה הסיכוי לכך היה נמוך יותר, למעט אצל גברים צעירים מבתים עשירים.

מחקר מקיף של עשרות אלפי צעירים וצעירות מרחבי העולם מצא ביסוס מדעי למה שכולם כבר ידעו.