קפטן ישראל: גיבור-על ציוני בקומיקס

 

פורסם בתאריך:
02.2011

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הכירו את קפטן ישראל – גיבור-על ציוני של סדרת חוברות קומיקס שמופצת ברחבי העולם כדי לסייע לתעמולה (סליחה, הסברה) של ישראל נגד הפלסטינים.

“עם כוחו של שמשון וחוכמתו של שלמה המלך, קפטן ישראל נחוש להילחם נגד אנטישמיות ואנטי-ציונות כדי להגן את אורח החיים היהודי, ישראל ובעלי בריתה ברחבי העולם”, נכתב בקומיקס שהוציא בתחילת העשור הארגון הציוני-אמריקאי StandWithUs.

“במשך קרוב לאלפיים שנה, לא התפתחה בפלסטין אף מדינה או קבוצה לאומית ייחודית; אימפריות ועמים באו והלכו, אך קהילות יהודיות נותרו בארץ לכל אורך השנים”, מכריז בחוברת הראשונה הגיבור הציוני השרירי, שמתהדר במגן דוד על חזהו ודגל ישראל על חגורתו, ואשר אוחז בידו האחת במנורת בית המקדש דולקת.

“כיום, למעלה מ-40 שנה אחרי שישראל השיבה לעצמה בצדק את אדמותיה, ולמרות שהחזירה שטחים בגדה המערבית ואת רצועת את עזה, ישראל עדיין נתונה תחת מתקפת טרור פלסטינית”, מוסיף קפטן ישראל.

קפטן ישראל נגד BDS

בחוברת השנייה בסדרה נלחם קפטן ישראל נגד התנועה למען חרם, משיכת השקעות והטלת סנקציות על ישראל (BDS), אשר מוצגת כנחש בצבע דגל פלסטין.

אם הדימוי של הנחש נראה לכם מוכר, זה מפני שאנטישמים משתמשים בו כבר שנים כדימוי ליהודים (אם במשפט דרייפוס ואם בתעמולה נאצית).

מצד שני, גם אריאל שרון הוצג בעבר בתור לטאה בסגנון גודזילה בציור דמוי קומיקס של המאייר הברזילאי לטוף.

יוצר קפטן ישראל: ארלן שומר

קפטן ישראל הוא פרי מוחו הקודח של המאייר היהודי אמריקאי ארלן שומר, אשר הודה כי שאב את השראתו לגיבור-על הציוני מחוברת הקומיקס ‘קפטן אמריקה’ שהחלה להתפרסם בארה”ב בשנת 1941, ואשר נועדה להגביר את הפטריוטיות של האמריקאים עם הצטרפות ארה”ב למלחמת העולם השנייה.

שומר לא לבד ביצירת גיבורי-על מזרח תיכוניים. שנתיים לפני בואו לעולם של קפטן ישראל, נולד ‘קפטן עיראק’ בחוברת קומיקס באותו שם שיצר לטוף. גיבור הקומיקס של לטוף הוא העיתונאי העיראקי מונתזר א-זיידי שזכה לתהילת עולם בדצמבר 2008 לאחר שהשליך את נעליו לעבר נשיא ארה”ב דאז, ג’ורג’ בוש.

מם נולד

אחד האיורים בקומיקס קפטן ישראל, מתאים ביותר לייצור שכפולים משעשעים. אבל בעוד שבחוברות המקוריות נלחם קפטן ישראל נגד אויבי הציונות, הרי שבתור מם הוא יכול לעשות מה שבא לו.

הוא חזק כמו שמשון הגיבור וחכם כמו שלמה המלך. הכירו את גיבור סדרת הקומיקס שיצר המאייר היהודי אמריקאי ארלן שומר‬, אשר מופצת ברחבי העולם כדי לסייע לתעמולה (סליחה, הסברה) של ישראל נגד הפלסטינים.