חוקרים: אוננות תורמת לבריאות

 

פורסם בתאריך:
12.2013

במקור בפינת המדע: המחקר של השבוע

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אוננות אמנם נתפסת כחטא על ידי דתות רבות, אולם מסתבר שטמונים בה יתרונות רפואיים רבים, והיא מפחיתה את הסיכוי ללקות בשלל מחלות, החל מדלקת שלפוחית השתן, דרך סוכרת וכלה בסרטן הערמונית. כך לדברי החוקרים ד”ר ספרינג קופר רובינס וד”ר אנתוני סנטלה מאוניברסיטת סידני באוסטרליה.

“עבור נשים, אוננות מסייעת למניעת זיהומים בצוואר הרחם ודלקות בדרכי השתן, הודות להתרוממות הרחם באגן הקטן ויישור צוואר הרחם בנרתיק, המתרחשים בזמן גירוי מיני ואשר תורמים לסירקולציה של נוזלים ומאפשרים לנוזלי צוואר הרחם עמוסי חיידקים להישטף החוצה”, כתבו החוקרים.

עוד הוסיפו כי אוננות יכולה “להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2 (אם כי ניתן אולי להסביר זאת במצב בריאותי משופר באופן כללי), לצמצם בעיות של נדודי שינה באמצעות שחרור הורמונלי ושחרור מתחים, ולחזק את שרירי רצפת האגן הודות להתכווצויות בזמן אורגזמה”.

כמו כן, מסייעת אוננות למניעת מחלת הסרטן. מחקרים הראו כי אצל גברים, קיום יחסי מין באופן סדיר מפחית את הסיכון לסרטן הערמונית – אולי הודות לשחרור רעלנים מבלוטת הערמונית – ואוננות משיגה את אותה התוצאה.

החוקרים האוסטרלים טענו עוד כי אוננות יכולה לסייע למניעת דכאון, הודות לאנדורפינים המסייעים למצב הרוח, אשר מופרשים בזמן אורגזמה, וכן גורמת לעלייה קלה ברמות של ההורמון קורטיזול, אשר עשויה לחזק את המערכת החיסונית.

עוד ציינו כי אוננות היא גם “השיטה הנוחה ביותר להביא למקסימום אורגזמות” – וכי אנשים שחווים אורגזמות באופן קבוע “פחות סובלים ממתח, לחץ דם גבוה וכאבים, ונהנים משיפור בהערכה העצמית”.

מדענים באוסטרליה מצאו כי אוננות מפחיתה הסיכוי ללקות בשלל מחלות, בהן סוכרת, סרטן הערמונית ודלקת שלפוחית השתן.