האמנית הפלסטינית לריסה סנסור יצרה בשנת 2009 את המיצב אסטרונאוטים פלסטינים.
כעבור שנתיים, ב-2011, סנסור שיתפה פעולה עם האמנית הישראלית אורית אשרי במסגרת פרויקט הוידאו דרך הפלאפל, שעסק באופן שבו התרבות הישראלית הלאימה את הפלאפל והפכה אותו לסמל הישראליות – זאת, למרות שמקור הפלאפל הוא בכלל במצרים.
הפרויקט, שתיעד שיחות שקיימו סנסור ואשרי עם בעלי דוכני פלאפל ברחבי לונדון, הציג את השאלה “האם ישראל גנבה את הפלאפל מהפלסטינים?” כנקודת מוצא לדיון על מחיקת ההיסטוריה והזהות התרבותית הפלסטינית על ידי ישראל.
“הגלויה המפורסמת עם מנה פלאפל ודגל ישראל עליה מעצבנת אותי במיוחד”, אמר בעל דוכן פלאפל פלסטיני בלונדון בראיון בפרויקט. “היא מסמלת בעיני את העובדה שישראל מניפה את הדגל שלה בכל מקום בנוף הפלסטיני. פשוט מניפים דגל ואומרים זה שלנו. כמו שעיירות פלסטיניות הופכות לפתע לעיירות ישראליות ומעברתים את שמן, וכמו שפלאפל הפך פתאום לגאווה לאומית ישראלית”.
“יש בלונדון מסעדות ישראליות שטוענות שהן מקור הפלאפל”, הסבירה סנסור בראיון לרשת אל-ג’זירה. “בפרויקט ניסינו להסביר למה ישראל רוצה לנכס לעצמה את הפלאפל”.