תרופה חדשה נגד עליצות-יתר

 

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

תרופת דיכאון ראשונה מסוגה החלה להימכר בארה”ב לאחר שאושרה בחודש שעבר על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי. התרופה דיספונדקס, הניתנת רק עם מרשם רופא, נועדה לסייע לכ-20 מיליון אמריקאים הסובלים מעליצות-יתר.

ניסויים שנערכו בתרופה הראו כי היא מסייעת לצמצם מגוון תסמינים מהם סבלו המטופלים, בהם צווחות שמחה בזמן שחברים מתקשרים, ניהול שיחות עם אנשים זרים בחנות המכולת, התחבקות-יתר וארגון מפגשים שכונתיים.

החוקר הראשי של יצרנית התרופות פייזר, ד”ר אלמן וויי, הכתיר את התרופה בתור צעד ענק קדימה במאבק נגד עליזות-יתר. “אם אדם נמצא במצב רוח טוב מפעם לפעם, זה בסדר גמור. זה נורמלי. אבל התרופה הזו נועדה לאלו שסובלים מגישה חיובית מתמשכת ביחס לחיים”, אמר ד”ר וויי.

אווה הנדרי החלה להשתתף בניסוי קליני בדיספונדקס לפני שישה שבועות. “תמיד הייתי אומרת לאנשים כמה הבגדים שלהם יפים, מביאה להם מתנות קטנות, ומחייכת באושר לעבר כל מי שיצר קשר-עין איתי. לא הבנתי שהחיים לא צריכים להיות ככה”, סיפרה הנדרי. לדבריה, לא היתה מודעת לאופן שבו התנהגותה מלאת החיים השפיעה על הסובבים אותה. “שוב ושוב הייתי מבקשת מבעלי ג’ף לרכב איתי על האופניים לגנים הבוטניים, לא משנה כמה פעמים הוא סירב”.

“תמיד תהיתי לעצמי למה אני היחידה שמנסה לזווג בין חבריי שהם רווקים ורווקות. היום אני מבינה שהייתי חולה, והייתי זקוקה לטיפול”, הוסיפה הנדרי. לדבריה, יתכן כי התרופה הצילה את הנישואים שלה. “כיום, ג’ף ואני פשוט יכולים לבלות את כל הערב בישיבה על הספה בסלון תוך צפייה בתוכנית טלוויזיה שאיש מאיתנו לא אוהב, כמו זוג נורמלי”.

עם זאת, לא כל המומחים משוכנעים שדיספונדקס היא הפתרון לעליזות יתר. ד”ר מייקל פלוסיק מאוניברסיטת קליפורניה טען במאמר שפירסם במגזין “טיים” כי מטופלים רבים משיגים תוצאות דומות בשיטות ריפוי טבעיות ופשוטות כמו תזונה המבוססת על סירופ תירס ולחם לבן ואורח חיים שאינו כולל פעילות גופנית כלשהי.

תרגום כתבת טלוויזיה סאטירית מבית היוצר של אתר דה אוניון.