שייניד אוקונור הזהירה – אבל איש לא הקשיב

 

פורסם בתאריך:
10.2012

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הזמרת האירית שייניד אוקונור ניסתה כבר לפני עשרות שנים להתריע על התופעה הנרחבת של ניצול מיני של ילדים בכנסייה הקתולית, אבל איש לא הקשיב לה.

ב-3 באוקטובר 1992, בהופעה חיה בתוכנית הטלוויזיה ‘סטרדיי נייט לייב’, ביצעה אוקונור גרסת א-קפלה לשירו של בוב מארלי, ‘War’, תוך החלפת המילה ‘גזענות’ בצמד המילים ‘התעללות בילדים’.

בסוף השיר, וללא ידיעה מראש של ההפקה, שלפה אוקונור צילום של האפיפיור יוחנן פאולוס השני, אמרה “הילחמו באויב האמיתי” וקרעה אותו לעיני המצלמות.

התגובות היו חריפות וכללו בין השאר אירועים ציבוריים של השמדת תקליטים ודיסקים של אוקונור, ביקורת קטלנית מצד הזמרת מדונה, והחלטה של רשת NBC להשמיט את קטע קריעת צילום האפיפיור בכל השידורים החוזרים של התוכנית. כעבור שבועיים, בהופעת אורח של אוקונור בקונצרט מחווה לבוב דילן בניו יורק, קריאות בוז של הקהל האפילו על קולה.

בעשורים שחלפו מאז מחאתה של אוקונור, נחשפו אלפי מקרים של כמרים ובכירים בכנסייה הקתולית שהתעללו מינית בילדים וגם ניסו לטייח זאת. אין ספור אנשי כנסייה גם נתבעו והורשעו בשל כך, כאשר המספר הגבוה ביותר בארה”ב ובאירלנד. מקרים נוספים ממשיכים להיחשף ברחבי העולם עד ימינו.

הזמרת האירית מחתה ב-1992 על ניצול מיני של ילדים בכנסייה הקתולית כאשר קרעה צילום של האפיפיור לעיני המצלמות בשידור חי.