לא מעלה מסים ולא מושחת: ראש עיר חתול

 

פורסם בתאריך:
07.2012

במקור במדור א וילדע חיה

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מצביעים ברחבי תבל הולכים ומאבדים אמון בנבחרי הציבור, אולם בעיירה טלקיטנה שבמדינת אלסקה בארה”ב, ראש העיר הוותיק זוכה לפופולריות עצומה. הכירו את החתול סטאבס, העומד זה 15 שנים בראש העיירה בת 900 התושבים אשר שימשה כהשראה לסדרת הטלוויזיה “חשיפה לצפון”.

“הוא ככל הנראה ראש העיר הטוב ביותר שהיה לנו מעולם”, אמרה תושבת טלקיטנה, לורי סטק, בראיון לערוץ הטלוויזיה KTUU. “הוא לא מעלה מסים – ואין אצלנו מס מכר על מכירת מוצרים ושירותים. הוא לא מתערב בעסקים המקומיים, והוא ישר והגון”, הוסיפה.

סטאבס, נבחר לראשות העיר בשנת 1997 – זמן קצר לאחר שנולד – והוא ראש העיר היחיד בארה”ב שנבחר לתפקידו בזמן שהיה קטין. באותה תקופה, תושבי טלקיטנה החליטו למחות על המועמדים האנושיים הגרועים שהתמודדו על התפקיד, והחליטו כמחאה להצביע עבור החתול הצעיר, אשר נבחר לתפקיד הטקסי בעיקרו.

מאז, הולכת וגוברת הפופולריות של ראש העיר הודות לזרם התיירים שנוהרים לעיירה הקטנה כדי להתרשם מראש העיר הפרוותי. “מדי יום מגיעים 30 עד 40 תיירים לעיירה כדי לראות אותו”, סיפרה סטק. אלו מהם שרוצים לפגוש את ראש העיר באופן אישי, מגיעים לחנות המרכזית של העיירה בשעות אחר הצהריים, שם נוהג סטאבס ללגום מדי יום משקה נפית החתולים (צמח החביב על חתולים) מכוס יין.

“יריביו הפוליטיים הגדולים ביותר הם בעלי עסקים מקומיים אחרים ששונאים שהוא בא לנמנם אצלם, ומותיר פרווה בכל מקום”, סיפר סקיי פראר, העובד בתור מוכר בחנות המרכזית של טלקיטנה, בראיון לרשת CNN. “במקרים כאלה, אנחנו בדרך כלל אומרים להם: ‘אתם צריכים להשלים עם המצב, הוא ראש העיר'”.

אפילו הכלבים המסתובבים חופשיים ברחובות טלקיטנה, ואשר מספרם בעיירה עולה על מספר התושבים האנושיים, מכבדים את סמכותו של סטאבס. “מעולם לא ראיתי כלב מתעסק איתו”, סיפר התושב טוד בזילון.

הוא לא מעלה מסים, לא מושחת, ואפילו הכלבים לא מתעסקים איתו. הכירו את ראש העיר טלקיטנה – החתול סטאבס.