סיפורו של עגל 269

 

פורסם בתאריך:
05.2018

במקור במדור א וילדע חיה

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הוא נולד ברפת באזור השרון ב-10 במאי 2012. מיד לאחר הלידה, הופרד מאמו, וכעבור ימים ספורים קיבל את המספר המזהה הסידורי שלו – 269 – ועגיל באוזנו הנושא את שלוש הספרות.

כבר מגיל צעיר בלט בזכות צבעו הלבן על רקע גווני השחור-לבן של שאר העגלים שסביבו, ותואר בתור עגל סקרן וישיר.

כשמלאו לו שישה חודשים, עגל 269 כבר היה פר גדול וכריזמטי – גם אם לפעמים עקשן כפי שיתברר בהמשך.

חברת בני אדם לא איימה עליו, אבל הוא גם לא שש לקרבתם – אולי בגלל שהיה בעיצומו של תהליך פיטום במסגרתו הולעט בתערובת מזון משמינה לקראת היום שבו תיקח אותו משאית אל אחת המשחטות במרכז הארץ. משם עתיד היה לצאת כנתח בשר.

עגל 269 עם פעילת זכויות בעלי חיים – 2012

לכל אורך תקופה זו, פעילים למען שחרור בעלי החיים עקבו אחרי המשק ואחרי חייו של העגל. ובחודש יוני 2013, זמן קצר לפני שאמור היה להישלח לשחיטה, חולץ 269 מרפת ביישוב אזור בה הוחזק.

מבצע החילוץ יצא לדרך אחרי שבועות ארוכים של איסוף של מידע מודיעיני ומעקב על המקום, הנתון תחת אבטחה.

הפעילים חתכו שתי שורות מגודרות של כלובים, עד שהגיעו לעגל מספר 269, אולם הוא מצדו סירב בעקשנות לניסיונותיהם לשכנע אותו לטפס לתוך קרון נגרר של רכב בו התכוונו לחלץ אותו מהמקום.

רק אחרי מאמצים ממושכים הצליחו לבסוף להעמיס אותו לקרון בעזרת חבל.

לאחר שחרורו, בביתו החדש, החל 269 להתאושש מהטראומות שעבר בשבי. המטפלים שלו סיפרו כי הוא אכלן רעבתני, שובב מאוד, ובכל זאת עדין באופיו.

“269 הוא סמל לעגל יחיד שמעביר את סיפורם המזעזע והטרגי של כל חיות המשק בעולם”, הסביר סשה בוז’ור, מייסד תנועת שחרור בעלי החיים 269, שאימצה כשמה את מספרו של העגל, ושפעיליה הם ששחררו אותו.

“עגל 269 כבר שוחרר, אבל מטרת התנועה היא לשחרר את כל בעלי החיים באשר הם מהסבל שגורם להם המין האנושי”, הוסיף בוז’ור.

בקיץ 2016 קיבלו אוהדיו של 269 הצצה נוספת לחייו של העגל שהפך לסמל. “חייו של הגיבור שלנו מתנהלים באנדרגראונד כמו התנועה שהוא מסמל, ולכן החלטנו להדליף לכם כמה תמונות שלו”, כתבו אנשי התנועה.

“269 כבר מזמן לא עגל אלא שור עצום ומתוק בן 3 וחצי”, ציינו אנשי 269 בעת פרסום הצילומים.

מאז היווסדה באוקטובר 2012, ביצעו פעילי תנועת 269 שורה של פעולות, בהן צריבה מרצון של בשר פעילים בברזל מלובן עם המספר 269, שחרור תרנגולות מלוליםהתפרצות לבמה בטקס תחרות מלכת היופימנגל בשר חתולים בפארק הירקון ביום העצמאות והנחת ראשים כרותים של פרות, כבשים ועזים שחוטות במזרקות, בליווי הכיתוב “קירות בתי המטבחיים הפכו שקופים”.

תנועת 269, שהפכה בתוך זמן קצר לאחת מקבוצות שחרור בעלי החיים הידועות בעולם, פתחה בקיץ 2014 את חוות המקלט הראשונה בישראל לבעלי חיים שחולצו מתעשיית משק החי, הבידור והניסויים.

החווה, שהוקמה בכרם מהר”ל שבדרום הכרמל על שטח של כ-60 דונם, נסגרה כעבור פחות משנתיים כתוצאה מביורוקרטיה ממשלתית וקשיי מימון. נמצאו בתים חמים עבור 80 תרנגולות, ועשרות כבשים, עזים, ברווזים, כלבים ופרות שחסו בחווה.

פורסם באתר הכל שקרים לרגל יום הולדתו השישי של העגל הלבן והסקרן שהיה אמור להיות סטייק – אבל הפך לסמל של התנועה לשחרור בעלי חיים.