מסעדה קניבלית התגלתה כתעלול לעידוד צמחונות

 

פורסם בתאריך:
09.2010

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מסעדה גורמה חדשה בברלין שהודיעה על כוונתה להגיש מנות בשר אדם, ואף ביקשה לקראת פתיחתה מציבור הסועדים לתרום איברי גוף לצורך הכנת המנות הקניבליות שבתפריט, התבררה כתעלול של האגודה הגרמנית לצמחונות.

מסעדת פלימה (Flime), שהיתה אמורה לפתוח את שעריה מחר, הבטיחה לסועדים תפריט אקזוטי השואב את השראתו מהאוכל המסורתי של בני שבט הוואריקקה מברזיל. השבט נודע במסורת “קניבליזם של חמלה” – אכילת חלקי גופות של אנשים אהובים כדי להדגיש את הקשר שבין המתים לחיים, ולסייע להתמודד עם האבל.

מסע הפרסום של המסעדה לקראת פתיחתה עורר שאט נפש אך גם סקרנות, וכלל בין השאר ראיון וידיאו עם השף אדוארדו אמדו, בעליה כביכול של המסעדה, אשר סיפר כי בבעלותו מסעדה דומה בברזיל.

עיתונים רבים (בהם “גרדיאן” הבריטי ו”מעריב” הישראלי) נפלו בפח ודיווחו על המסעדה הקניבלית החדשה. כך למשל דיווחה כתבת העיתון הבריטי “גרדיאן” בברלין, קייט קונולי: “האם הייתם מוכנים להקריב את האשכים, השומנים בבטן או האוזניים שלכם לטובת מטבח אנין טעם? מסעדה ברלינאית שעומדת להיפתח בקרוב מחזרת אחרי סועדים שמוכנים לעשות פשוט כך: לתרום אברי גוף שיהפכו לארוחת גורמה על פי מסורת הבישול העתיקה של שבט באמזונס הנודע לשמצה בקניבליזם שלו”.

מיקום המסעדה נשמר בסוד ממש עד לרגע האחרון, ולקראת פתיחתה הרשמית זומנה התקשורת למסיבת עיתונאים בה הובטח כי יוגשו דגימות של מנות שהוכנו מבשר אדם. עשרות העיתונאים שהגיעו לאירוע הופתעו לגלות במקום את נציגי אגודת הצמחונים אשר הסבירו כי מדובר במתיחה שנועדה להגביר המודעות להשלכות השליליות של צריכת בשר. במקום בשר אדם, נאלצו העיתונאים להסתפק בקרפים טבעונים.

אתר האינטרנט של המסעדה, אשר כלל במקור טופס בקשה לתרום איברים למסעדה (אשר התחייבה לשלם את הוצאות בית החולים של התורמים), הוחלף בהודעת גינוי לאכילת בשר.

מסעדה גורמה חדשה בברלין שהודיעה על כוונתה להגיש מנות בשר אדם, ביקשה לקראת פתיחתה מציבור הסועדים לתרום איברי גוף לצורך הכנת המנות הקניבליות שבתפריט.