מניפסט תבעטו בזה

 

פורסם בתאריך:
10.2010

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אנו החתומים מטה, מאשימים בזאת: כי אתם, מרצי הכלכלה הנאו-קלאסית והסטודנטים שמסיימים את לימודיהם אצלכם, מנציחים הונאה ענקית וחובקת עולם.

אתם מתיימרים לעסוק במדע טהור של נוסחאות וחוקים, אולם אתם חלק ממדעי החברה, על כל החולשות וחוסר הודאות הכרוכים בכך. אנו מאשימים אתכם בהתחזות לדבר-מה שאינכם.

אתם מסתתרים במשרדים שלכם, מוגנים על ידי הז’רגון המתמטי שלכם, בשעה שבעולם האמיתי, יערות נעלמים, מיני בעלי חיים גוועים וחייהם של בני אדם נהרסים בגסות. אנו מאשימים אתכם ברשלנות חמורה בניהול משק הבית של כדור הארץ.

למן ההתחלה ידעתם כי אחד המדדים שלכם להתקדמות כלכלית, התוצר המקומי הגולמי, לקוי ופגום מיסודו, ולמרות זאת אפשרתם לו להפוך למדד העולמי הקובע, שעליו מדווחים כל אמצעי התקשורת השכם וערב. אנו מאשימים אתכם ביצירת אשליה של התקדמות.

גרמתם נזק רב, אך זמנכם מתקרב לקצו. המערכות שלכם מתפוררות, הפגמים שלכם הולכים ונחשפים. מהפכה כלכלית החלה, נחושה ומלאת תקווה כמו כל קודמותיה בהיסטוריה. העימות בין הפרדיגמות הכלכליות שלנו יגיע, וכך גם רגע האמת שלנו, שמתוכו עתידה לצמוח כלכלה חדשה – פתוחה, הוליסטית וממוקדת באדם.

באוניברסיטה ומחוצה לה, אנחנו נרדוף אתכם עד להדחתכם. ואז, בחודשים ובשנים הבאות, נתחיל לעמול על תכנות מחדש של מכונת יום הדין שיצרתם.

מרצים וסטודנטים ניסחו כתב אישום נגד הכלכלה הנאו-קלאסית ושליטתה במקצוע הכלכלה. תרגום מניפסט Kick It Over מבית היוצר של מגזין ‘אדבאסטרס’.