מייריד מגווייר: איך ליצור עולם ללא הרג

 

פורסם בתאריך:
10.2010

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

חברים יקרים. אני חושבת שיש היום בעולם כמיהה גדולה לשלום, וכדי שיהיו שלום וצדק חברתי אנחנו צריכים להתקדם לעבר חברה שאינה הורגת. רעיון זה עשוי להישמע אוטופי, אבל מרבית האנשים בעולם אף פעם לא הרגו אדם. בני אדם אינם נולדים אלימים, אלא עוברים תהליך תירבות שגורם לנו להרוג. אבל אנחנו כן יכולים לפתור את הבעיות שלנו מבלי להרוג זה את זה. אנחנו כן יכולים להתקדם לחברה ללא הרג.

חיוני שנהפוך לחברה ללא הרג מכיוון שאנחנו מפתחים כלי נשק יותר ויותר מתוחכמים, ומוציאים יותר ויותר כסף על מיליטריזם ומלחמות. והמוחות המבריקים ביותר שלנו לא פעם מנוצלים לפיתוח כלי נשק, ואנו זקוקים למוחות הללו כדי לסייע בפתרון בעיותיה של המשפחה האנושית. בעיות כמו המשבר הסביבתי, עוני ומיליטריזציה של התרבות. עלינו להתמודד עמן כמשפחה אנושית, ואנו זקוקים למוחות הטובים ביותר לשם כך. ואנו צריכים להשקיע סכומי כסף גדולים בדברים הללו ובצמצום העוני. נוכל לעשות זאת אם נשתמש בכסף שמופנה כעת למיליטריזם ומלחמות.

אני מאמינה שאנחנו מסוגלים להקים חברה ללא הרג. חברה לא אלימה בה אנשים חיים ביחד באופן תרבותי. נוכל להשיג זאת על ידי כך שנשים קץ למרוץ החימוש ולפרדיגמות המיליטריסטיות שבתוכן קלועות ממשלות רבות. נוכל להשיג זאת על ידי כך שנדחה מעלינו את מלחמה, הכיבוש, ונשק גרעיני.

אך איך אנחנו מתחילים לעשות זאת? ובכן, זה מתחיל בדפוסי החשיבה שלנו. אנחנו צריכים לשנות את דפוסי החשיבה שלנו מכאלה שמקבלים את האלימות כבלתי נמנעת, לכאלה שאומרים – לא, אלימות לעולם לא מוצדקת. תמיד יש חלופות לאלימות. אנחנו מסוגלים לפתור את הבעיות בינינו ללא שימוש באלימות. מבלי להרוג זה את זה. זה אפשרי. ולכן, שינוי דפוסי החשיבה שלנו, מתחיל בלב, בראש. אולם לא ניתן לעשות דבר ללא התלהבות. צריך להאמין בלהט ששלום הוא אפשרי. צריך לדמיין את זה. צריך לחלום על זה. חייבים להאמין בלהט בכך שזה אפשרי. שלום הוא אפשרי בעולם שלנו, ואתם יכולים לסייע להביא אותו בכך שתהפכו בעצמכם לאוהבי שלום.

תרגום דבריה של כלת פרס נובל לשלום מייריד מגווייר על הצורך בשינוי דפוסי חשיבה כדי ליצור חברה לא אלימה.