מחקר חדש: אנשים שחולמים בהקיץ – יצירתיים יותר

 

פורסם בתאריך:
10.2017

במקור בפינת המדע: המחקר של השבוע

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אנשים שחולמים בהקיץ נוטים להיות יצירתיים ואינטליגנטיים יותר, לפי מחקר חדש של מדענים מהמכון לטכנולוגיה של ג’ורג’יה ואוניברסיטת ניו מקסיקו בארה”ב, שפורסם בכתב העת נוירופסיכולוגיה.

אתר החדשות קוורץ דיווח כי החוקרים חיברו למעלה מ-100 אנשים למכשיר דימות תהודה מגנטית (MRI) וביקשו מהם להתמקד בנקודה קבועה למשך חמש דקות כדי למדוד את פעילותם המוחית בזמן מנוחה.

באמצעות בדיקה זו אמדו החוקרים את רמת הפעילות המוחית של המשתתפים הקשורה לתהליכי חשיבה מורכבים יותר כמו הסקה ותהליכי היזכרות מורכבים.

מלבד בדיקת MRI, התבקשו משתתפי הניסוי למלא סדרה של שאלונים ומבחנים שנועדו להעריך מאפיינים כמו רמת נדידת מחשבות, זיכרון, יצירתיות ואינטליגנציה.

החוקרים מצאו כי אנשים שדיווחו על נטייה לנדידת מחשבות וחלימה בהקיץ השיגו ניקוד גבוה יותר במבחנים, ונמצאה אצלם פעילות מוחית מוגברת בבדיקות MRI.

הנתונים המשולבים הצביעו על מתאם גבוה בין רמה גבוהה יותר של איכות ויעילות חשיבה לבין יכולתו של אדם לתת למחשבותיו לנדוד.

עם זאת, אחת ממחברות המחקר ד”ר כריסטין גודווין, הזהירה כי המתאם שנמצא אינו מעיד על סיבתיות וכי לא כל החולמים בהקיץ דומים.

“אם את חכמה או אינטליגנטית למדי ואת מבצעת משימה קלה למדי, את יכולה לבצע אותה היטב, תוך ניצול חלקי בלבד של היכולת המוחית שלך”, הסבירה גודווין. לכן, במצב כזה את יכולה להרהר על משהו אחר ואחר כך לחזור למשימה המקורית ללא קושי.

היה ברור שכל המורים בבית ספר שאמרו לנו להפסיק לחלום בהקיץ לא ידעו מהחיים שלהם.