מחאה, אמנות ויצירתיות בעולם: סיכום 2019

 

פורסם בתאריך:
12.2019

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

שכר ועונש: עובד הרס את המלון בגלל שלא קיבל משכורת

בחודש ינואר, נהג מחפרון התנגש בכוונה תחילה בלובי של מלון חדש בבריטניה תוך ניפוץ דלתות הזכוכית וריסוק דלפק הקבלה, בגלל שכר עבודה בסך 600 ליש”ט שלא שולם לו על ידי הקבלן האחראי על עבודות הבנייה של המלון שהושלמו בדיוק באותו יום.

בסרטונים שתיעדו את האירוע נראה המחפרון הכתום, במשקל 2.5 טון, מטפס במעלה מדרגות הכניסה של מלון טרוולודג’ בעיר ליברפול, קורע מהמקום את מסגרת הכניסה באמצעות הזרוע של המחפרון, ומנפץ את זגוגיות הדלתות. בהמשך מתקדם המחפרון עמוק לתוך אולם הקבלה תוך ריסוק קירות, תקרות ודלפק הקבלה.

באחד מהסרטונים נשמעים עובדים אחרים מריעים לנהג בעודם מצלמים את ההתרחשות בטלפונים שלהם, בעוד שעובדים אחרים מנסים למנוע ממנו להמשיך לזרוע הרס במלון שאמור היה להיפתח בימים הקרובים. אחד הנוכחים נשמע צועק בסרטון: “זה מה שקורה שלא משלמים לאנשים את השכר שלהם”.

עמוד שנפתח עבור נהג המחפרון באתר המימון המונים GoFundMe במטרה לגייס עבורו את 600 הליש”ט שלא שולמו לו, גייס כמעט 5,000 ליש”ט בתוך יממה.

הנהג, שנמסר רק שמו הפרטי – ג’ון – טען כי שכרו לא הופקד כנדרש בחשבונו ביום שישי האחרון, ועמיתיו לעבודה אישרו כי העברת השכר לחשבונות העובדים בוצעה רק ביום שני.

“הוא לא בדק את חשבון הבנק שלו ביום שני בבוקר ולכן לא ידע שבעצם הוא קיבל את המשכורת. זאת הסיבה שהוא השתגע והרס את המקום”, הסביר אחד העובדים.

בטקס ההשבעה: טירונית רצה להורים וצעקה “קחו אותי הביתה”

טירונית בצבא אקוודור החליטה שהיא לא רוצה לשרת בצבא וביקשה מהוריה שייקחו אותה הביתה – בטקס ההשבעה. האירוע התרחש בינואר במהלך טקס החניכה של מלחים חדשים בחיל הים. הצעירה עזבה את מקומה במסדר הסיום וחצתה בריצה את מגרש המצעדים לכיוון הוריה שצפו בה בקהל.

בסרטון המתעד את הטקס נשמעת הצעירה צועקת להורים: “אמא, אבא, זה לא בשבילי! אני אלך ללמוד, מבטיחה”. חיילים חמושים מיהרו לעברה ואמרו לה לחזור למקומה. הצעירה המשיכה להתחנן בפני הוריה, והחיילים ניסו לגרור אותה חזרה למקומה בזמן שאביה מבקש: “אל תפגעו בה, אני לא רוצה שהיא תהיה חיילת”. לא ברור אם הצעירה הצליחה בסופו של דבר להשתחרר מהצבא.

תוכנית ייעוץ אנרכו-פמיניסטית לענייני סקס והכרויות

בחודש ינואר שודרה התוכנית הראשונה של דודות הייסורים האנרכיסטיות – תוכנית ייעוץ אנרכיסטית-פמיניסטית בענייני רומנטיקה בשידור וידאו באינטרנט. המגישות רואן ומריאם ביקשו ליצור בתוכנית מרחב נטול שיפוטיות שבו ניתן להציג באופן אנונימי שאלות בנושאי סקס והיכרויות שעליהן השתיים עונות בשידור חי.

איך לדבר מלוכלך מבלי לחזק את הפטריארכיה?

“רצינו ליצור אווירה נוחה ונינוחה, בשבילנו, ובשביל הצופות והצופים, אז אנחנו שותות ולפעמים מעשנות ופשוט משוחחות על בעיות של אנשים ומנסות לתת עצות שימושיות”, סיפרה רואן לאתר פרידום ניוז. “אנחנו לא מדברות על השאלות לפני השידור כך שהשיחות בתוכנית ספונטניות לגמרי”.

איך לפלרטט בלי להיות קריפי?

הרעיון לתוכנית נולד לאחר שצפו בסרטון יו-טיוב שבו הפרשן הימני המפורסם ג’ורדן פיטרסון העניק ייעוץ בענייני זוגיות. “חשבנו לעצמנו שאין מצב שאנחנו הולכות להפקיר את המרחב בידיים שלו”, סיפרה מריאם. “מדאיג שהימין הפוליטי נותן מענה טוב יותר מהשמאל לנושאים כמו ניכור ובדידות”, הוסיפה.

מה דעתכן על גברים שמשלמים כסף עבור שירותי מין?

“הפרויקט שלנו בא מנקודת מוצא פמיניסטית, אבל הדעות שאנחנו משמיעות הן שלנו בלבד. אנחנו רוצות להציע מקום שבו לא מפחיד להציג שאלות מורכבות או כאלה שעלולות להיחשב ‘בעייתיות'”, הסבירה רואן. “רבות מהשאלות כל כך כנות וסובייקטיביות – שקשה לתת ‘תשובה’ חד משמעית, אז אנחנו פשוט מנסות לגשת אליהן מנקודות המבט והדעות האישיות שלנו בתקווה שזה יעזור”.

ניתן לצפות בכל פרקי התוכנית כאן.

מטפל המרה מפורסם התגרש מאשתו ויצא מהארון

דיוויד מתסון, אחד המומחים המפורסמים ביותר בארה”ב לטיפולי המרה ל”ריפוי הומוסקסואליות”, התגרש מאשתו לאחר 34 שנות נישואים והתחיל לצאת עם גברים.

מתסון, מבכירי תנועת “אקס גייז” (גייז לשעבר) – הומואים שהצליחו להתגבר על המשיכה לבני מינם באמצעות טיפול – העביר בשנים האחרונות קורסים שמטרתם להפוך הומוסקסואלים להטרוסקסואלים, וגם סיפק שירותי ייעוץ אישיים במחיר של 240 דולרים לפגישה של שעה וחצי.

הוא אפילו כתב ספר בשם “להיות גבר שלם”, ובו תיאר “מסע בן שש שנים בניסיון להבין ולענות על האתגרים הקשים איתם מתמודדים גברים בעלי נטיות הומוסקסואליות בלתי רצויות”.

“נהניתי מנישואים מאושרים ומספקים עם אשתי במשך שנים רבות”, כתב מתסון בפוסט שפירסם בפייסבוק בינואר. “בסך הכל זו היה קשר יפהפה והיותי ‘סטרייט’ הפכה לחלק מהזהות שלי”.

A year ago I realized I had to make substantial changes in my life. I realized I couldn’t stay in my marriage any…

Posted by David Matheson on Monday, 21 January 2019

“אבל חוויתי גם משיכה לגברים. רוב הזמן היא היתה ברקע. אבל לפעמים היא היתה כל כך חזקה שזה הכאיב לי וגרם לקשיים בנישואים שלי”.

“כמו כן הבנתי שקשר אינטימי עם גברים כבר איננו דבר שאני רוצה להימנע ממנו. זה הפך לצורך שאינו פתוח למשא ומתן”.

מתסון התייחס בפוסט גם לטיפולי ההמרה שביצע. “הייתי לכוד בכלא אידיאולוגי משלי”, כתב “המגרעות שלי בתור מטפל נבעו מתפיסה צרה מדי של איך יכולה להיראות ‘בריאות רגשית’. הן נבעו מההומופוביה שלי עצמי ומצרות אופקים”.

“אם יציאתי מהארון יכולה להשפיע במשהו, מלבד על חיי שלי, היא יכולה לעודד אנשים באמת לבחור בנתיב החיים שלהם ולהרגיש בטוחים בו ללא פחד או אשמה – יגידו מה שיגידו אחרים”, סיכם.

המהפך באורח חייו ובעמדותיו של מתיסון בא חודשיים בלבד לאחר שהפסיכולוג האמריקאי ד”ר נורמן גולדווסר, יהודי חובש כיפה המתמחה בטיפולי המרה, התגלה כהומוסקסואל ששיגר תמונות עירום שלו באפליקציות ייעודיות, בניסיון ליצור קשר מיני עם גברים אחרים.

אתגר ינואר עם שיער: גלחו דעות קדומות – לא שיער

סטודנטית בבריטניה השיקה קמפיין ציבורי המציב לנשים אתגר: לא לגלח או להסיר שיער גוף במשך חודש, ואז לתרום את הכסף שחסכו על סכיני גילוח ושעווה לתוכנית המסייעת לנערות ונערים לקבל את הגוף שלהם ושל אחרים.

לורה ג’קסון, סטודנטית לתיאטרון מאוניברסיטת אקסטר באנגליה, שאבה את ההשראה לקמפיין ינואר עם שיער לאחר שהיא עצמה הפסיקה בשנה שעברה לגלח שיער רגליים, למרוט גבות, להסיר שיער בבית השחי עם שעווה וכו’ – במסגרת הכנותיה לתפקיד בהצגה.

“למרות שהרגשתי משוחררת ובטוחה יותר בעצמי, חלק מהאנשים סביבי לא הבינו למה הפסקתי להסיר שיער, או לא הסכימו איתי”, סיפרה ג’קסון, בת 21. “הבנתי שעדיין נותרה עבודה רבה עד שנוכל לקבל אלו את אלו בצורה מלאה וכנה”.

 

View this post on Instagram

 

Hi I’m Laura, the gal behind Januhairy! I thought I would write a little about my experiences and how Januhairy came about… I grew out my body hair for a performance as part of my drama degree in May 2018. There had been some parts that were challenging for me, and others that really opened my eyes to the taboo of body hair on a woman. After a few weeks of getting used to it, I started to like my natural hair. I also started to like the lack of uncomfortable episodes of shaving. Though I felt liberated and more confident in myself, some people around me didn’t understand why I didn’t shave/didn’t agree with it. I realised that there is still so much more for us to do to be able to accept one another fully and truly. Then I thought of Januhairy and thought I would try it out. It’s a start at least . . . I have had a lot of support from my friends and family! Even though I had to explain why I was doing it to a lot of them which was surprising, and again, the reason why this is important to do! When I first started growing my body hair my mum asked me “Is it you just being lazy or are you trying to prove a point?” . . . why should we be called lazy if we don’t want to shave? And why do we have to be proving a point? After talking to her about it and helping her understand, she saw how weird it was that she asked those questions. If we do something/see the same things, over and over again it becomes normal. She is now going to join in with Januhairy and grow out her own body hair which is a big challenge for her as well as many women who are getting involved. Of course a good challenge! This isn’t an angry campaign for people who don’t see how normal body hair is, but more an empowering project for everyone to understand more about their views on themselves and others. This picture was taken a few months ago. Now I am joining in with Januhairy, starting the growing process again along with the other wonderful women who have signed up! Progress pictures/descriptions from our gals will be posted throughout the month. Lets get hairy ? #januhairy #bodygossip #bodyhairmovement #happyandhairy #loveyourbody #thenaturalrevolution #natural #hairywomen #womanpowe

A post shared by Januhairy (@januhairy) on

נשים מרחבי העולם, בהן נשים מארה”ב, רוסיה, ספרד, גרמניה וקנדה, נענו לאתגר ינואר עם שיער שמטרתו לא רק לעודד קבלה של שיער גוף, אלא גם גיוס תרומות לעמותת בודי גוסיפ לתוכנית חינוך בנושא דימוי גוף.

“אני רק רוצה שנשים ירגישו יותר בנוח עם הגוף המיוחד והיפהפה שלהן”, הסבירה ג’קסון. “זה לא קמפיין כועס עבור אנשים שלא רואים כמה שיער גוף הוא דבר נורמלי. זה פרויקט מעצים המכוון לכולם ושנועד לסייע להבין יותר את התפיסה העצמית שלנו ושל אחרים”.

“כשרק התחלתי לגדל שיער גוף, אמא שלי שאלה אותי: ‘האם את פשוט מתעצלת או שאת מנסה להעביר מסר?’,”, סיפרה. “למה חושבים שאנחנו עצלניות כי לא בא לנו לגלח?”. ההתנגדות הראשונית מצד אמא של ג’קסון התרככה מאז, והיא אפילו החליטה להצטרף לאתגר ינואר עם שיער.

“למרבה הצער, החברה שלנו עדיין מתקשה לקבל שיער גוף של נשים”, נכתב בעמוד פייסבוק של היוזמה. “מתייחסים אל שיער טבעי שגדל על הגוף שלנו בתור משהו לא מושך ולא נעים”.

יוזמת ינואר עם שיער באה כמחצית השנה אחרי קמפיין פרסומי בשם פרויקט שיער גוף של יצרנית סכיני הגילוח בילי. הקמפיין כלל פרסומת ראשונה מסוגה לסכיני גילוח לנשים אשר הציגה באור חיובי שיער גוף נשי. “שיער. לכולם יש אותו. אפילו לנשים”, נכתב בפתיח סרטון הפרסומת.

“העולם מעמיד פנים שהוא לא קיים. אבל הוא קיים. בדקנו”, ממשיכה הפרסומת על רקע צילומי נשים לא רק מגלחות שיער גוף, אלא גם מגדלות, מטפחות ומסרקות אותו. “אז אם איכשהו, מתישהו, אם בכלל, תרצי לגלח – אנחנו נהיה כאן”, נאמר בסוף הפרסומת.

שודד החזיר הכסף אחרי שראה את מצב חשבון הבנק של הנשדדת

שודד בסין החזיר את הכסף שלקח מאישה שאותה שדד לאחר שבדק את מצב חשבון הבנק שלה.

בסרטון של המקרה, שתועד על ידי מצלמות אבטחה בפברואר, נראית אישה מושכת מזומנים מכספומט של סניף בנק ICBC בעיר הייואן, כאשר גבר חמוש בסכין מגיח מאחוריה.

האישה המבוהלת ממהרת להגיש לשודד את שטרות הכסף בסך 2,500 יואן (1,350 ₪) שמשכה זה עתה, אולם הוא דורש ממנה להראות לו גם את פתקית אישור המשיכה – והיא מצייתת.

עם זאת, לאחר שגילה כי לא נותרה פרוטה בחשבון הבנק שלה, הוא כנראה נמלך בדעתו. בתיעוד המצולם של האירוע ניתן לראות את השודד מחייך לאישה בעודו מגיש לה חזרה את שטרות הכסף, ואז הולך לדרכו.

למרבה הצער, מעשהו הטוב של השודד לא הציל אותו מידי המשטרה, שעצרה אותו בהמשך. עם זאת, השודד העלום זכה לאהדה ברשתות החברתיות בסין, והתקרית גם הפכה למקור לבדיחות רבות. “אם הוא יראה את מצב החשבון שלי הוא יפרוץ בבכי וייתן לי את הכסף, הסכין והמעיל שלו…”, התלוצץ מגיב אחד. “הוא איש טוב”, כתב אחר.

סלפי כפכף אצבע

צילום של חמישה ילדים בהודו מחייכים ל”מצלמה” בצילום סלפי שבו כפכף אצבע משמש כתחליף לסמארטפון, פורסם בפברואר בדף פייסבוק של הזמרת ההודית צ’נדרה צ’קרבורטי. “מזה זמן רב שלא ראיתי צילום כל כך נפלא”, כתבה צ’קרבורטי.

שוטרים נהפכו ללוחמי סער ממלחמת הכוכבים – אז מפגינים נתנו להם פס קול

עוד בפברואר: שוטרי היחידה לפיזור הפגנות שהגיעו אל מחאת האפודים הצהובים בעיר מרסיי בצרפת, התקבלו על ידי חצוצרן שניגן לכבודם את הנעימה המצעד הקיסרי – קטע הנגינה המפורסם מהסרט מלחמת הכוכבים שמזוהה עם דארת’ ויידר, המפקד העליון והאכזר של צבא האימפריה הגלקטית.

בעשורים האחרונים, יחידות של שוטרים לפיזור הפגנות נראות יותר ויותר דומות ללגיונות חיילי סער בצבא האימפריה הגלקטית מהסרט מלחמת הכוכבים. לכן אין פלא שמפגינים שעומדים מול שוטרים שחובשים קסדות מלאות ושריון גוף מכף רגל ועד ראש, נוטים לעיתים לנגן לכבודם את המצעד הקיסרי.

נועם חומסקי עושה היסטוריה

נועם חומסקי, ככל הנראה האינטלקטואל המשפיע ביותר בעולם, עשה היסטוריה בחודש מרץ כאשר השתמש בפעם הראשונה בחייו במצגת פאוור פוינט (PowerPoint).

חומסקי, בן למעלה מ-90, נחשב לאבי תורת הבלשנות המודרנית. הוא כתב למעלה מ-100 ספרים, נשא אלפי הרצאות, ועמל זה למעלה משישה עשורים על חשיפת טבעם של הכוחות המעצבים את הסדר החברתי בעולם המודרני.

עם זאת, האיש שנבחר על ידי העיתון ניו יורק טיימס לאחד ממאה האנשים החשובים ביותר במאה ה-20, מעולם לא השתמש בתוכנת המצגות הפופולרית.

כל זה השתנה ב-29 במרץ כאשר הבלשן והפילוסוף האנרכיסט השתמש בראשונה במצגת במסגרת הרצאה שהעביר באוניברסיטת אריזונה, בה הוא מלמד בשנים האחרונות. שם המצגת הלם את גודל האירוע: “היסטוריה: המצגת פאוור פוינט הראשונה של נועם חומסקי”.

איזה ספר החזיק בידו מייסד ויקיליקס בזמן שנעצר?

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס ג’וליאן אסאנג’ נעצר בחודש אפריל, אולם הצליח בעת מעצרו להעביר מסר אנטי-מיליטריסטי נוקב באמצעות ספר שהחזיק בידו.

אסאנג’ נעצר על ידי משטרת בריטניה לאחר שהוצא בכוח משגרירות אקוודור בלונדון בה הסתתר שבע שנים, מאז זכה למקלט שם. הוא סירב לעזוב את השגרירות מחשש לחייו במקרה שייעצר ויוסגר לארה”ב, המבקשת להעמידו לדין מאחר שפירסם באתר ויקיליקס יותר מ-700 אלף מסמכים מסווגים, סרטוני וידאו, דיווחים ומברקים דיפלומטים שחשפו אין ספור שקרים, פשעי מלחמה ושחיתויות של צבא ארה”ב.

בעת הוצאתו מהשגרירות, אסאנג’ החזיק בידו את ספרו של האינטלקטואל והפרשן הפוליטי האמריקאי גור וידאל, היסטוריה של מדינת הבטחון הלאומי, העוסק באירועים ההיסטוריים שהובילו לעלייתו של הקומפלקס הצבאי-תעשייתי.

גם לאחר מעצרו, בזמן שהמתין בתא הנאשמים בבית המשפט, קרא אסאנג’ בספר, אשר מבוסס על ראיונות עם וידאל במגוון נושאים פוליטיים שערך עמו פול ג’יי מרשת החדשות Real News.

גור וידאל, אשר מת בשנת 2012, נודע בכתיבתו על ההיסטוריה של ארה”ב ועל החברה האמריקאית, ובמיוחד על האופן שבו מדיניות חוץ מיליטריסטית הפכה את ארצו לאימפריה מנוונת ומושחתת.

ממשלות מודות מדוע עצרו את ג’וליאן אסאנג’

בתשדיר שירות סאטירי שהוציאו Juice Media באפריל, מודים נציגי ממשלות בריטניה, אוסטרליה ואקוודור שארצותיהם שפוטות של ארה”ב, ולכן סייעו לה לעצור את מייסד ויקיליקס ג’וליאן אסאנג’.

לפרום כובעי “להחזיר את אמריקה לגדולתה”

עוד באפריל: מותג ההלבשה הקנדי קולקטיב השלום לקח כובע עם סיסמת הבחירות של דונלד טראמפ – “להחזיר את אמריקה לגדולתה” – פרם את הכיתוב תֶּפֶר אחרי תפר, ואז עם החוטים שנפרמו העניק לו משמעות חדשה.

בכל מקום נאצים

מערכון ששודר בחודש מאי בתוכנית הסאטירית הגרמנית Bohemian Browser Ballett.

אבא הופך למלכת דראג

חברות קולקטיב מלכות הדראג הבריטי “דה פמילי גורג’ס” (The Family Gorgeous) – צ’דר גורג’ס, אנה פילקטיק, ליל, טה-טה באנג וליקריש בלאק – יצאו למסע ברחבי הממלכה, במסגרת סדרת טלוויזיה חדשה בת שישה פרקים של צ’אנל 4 הבריטי, בשם Drag SOS.

מטרת המסע המתועד היא לסייע לאנשים מהשורה “להפוך לגירסאות מלכות דראג משופרת, גדולות וטובות יותר של עצמן/ם”, וגם להשיא עצה ללהט”בים שמתמודדים עם קשיים הקשורים למיניות שלהם.

הפרק הראשון של הסדרה ששודר ביוני הביא בין השאר את סיפורו של שון, עובד מרכול, חובב כדורגל מושבע וברנש מאופק באופן כללי שלא מרבה להביע רגשות. שון סיפר על הקושי שהיה לו להתמודד עם היציאה מהארון של בנו אוון בגיל 13.

“חשבתי אז די כמו איש מערות, ועלו לי שאלות כמו: איפה טעיתי? אולי לא הקדשתי לו מספיק זמן? האם הוא עבר משהו בבית ספר שהפך אותו לגיי? זה המקום שבו הייתי אז”, סיפר שון, שהביע חרטה על כך שלא הקדים לקבל את העדפתו המינית של בנו ואת תשוקתו לאמנות הדראג.

בניסיון להעמיק את הקשר עם אוון, שון עצמו הסכים להיכנס לדמות של מלכת דראג. “אני נהפך למלכת דראג ועולים בי כל מיני סוגים של רגשות”, אומר שון. “הייתי רוצה לחשוב שמה שאני מרגיש עכשיו זה מה שהרגיש אוון כשהוא היה בן 10 והביט במראה”.

לונדון מקבלת את פניו של הליצן הגדול בעולם

תמיד אפשר לסמוך על הבריטים שידעו איך להתלוצץ על חשבונו של הליצן הגדול ביותר בעולם המערבי. ביקורו בממלכה של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ ביוני הוציא מתושביה את המיטב שבהומור הבריטי.

כבר לקראת נחיתת מטוסו של הנשיא בנמל התעופה סטנסטד בלונדון, הופיעה צורה של זין ענק בשדה סמוך לנמל התעופה.

בלילות, הוקרנו הטרלות נגד הנשיא האמריקאי על אתרים בולטים בבירה הבריטית, בהם ביג בן ומצודת לונדון.

בהפגנות מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון, שוב הוצגה לראווה “בייבי טראמפ” – בובה מתנפחת בדמותו של הנשיא – שעל פניה נאלצה לחלוף שיירתו של טראמפ.

המפגינים גם הניפו דמות של טראמפ יושב על אסלה עשויה זהב, ופחי זבל בלונדון עוטרו בפרצופו של הנשיא האמריקאי.

אולם נדמה כי גולת הכותרת היתה השלטים המשעשעים והיצירתיים שנשאו המוחים נגד ביקורו של טראמפ. הנה מבחר צילומים, שמרביתם פורסמו באתר Sad and Useless.

לוגואים כנים

איך היו נראים סיסמאות וסמלים מסחריים של חברות מפורסמות, אם הם היו כנים? המעצב השוודי ויקטור הרץ הרחיב ביולי את הפרויקט שלו, לוגואים כנים.

חוסר בטחון (אינסטגרם)

  שליטה (גוגל)

להסתדר על המנה הבא (נטפליקס)

שקרים (פייסבוק)

להשתלט על העולם (וולט דיסני)

השלטים החמים של שביתת האקלים

מיליוני תלמידים ועובדים ברחבי תבל השתתפו ב-20 בספטמבר בהפגנות ‘שביתת האקלים’ במחאה על אוזלת היד של ממשלות העולם בהתמודדות עם משבר האקלים.

השביתה הגלובלית נערכה כשנה בלבד לאחר שהתלמידה גרטה תונברג, אז בת 15, התיישבה לבדה מחוץ לבניין הפרלמנט השבדי כשבידה שלט עם הכיתוב: “שביתת לימודים למען האקלים”.

הפגנות שביתת האקלים ברחבי תבל התאפיינו בשלטים ומיצגים מקוריים שהכינו ונשאו המפגינים.

ניו יורקבשביל מה ללמוד אם אתם לא מקשיבים למלומדים?”

ברלין שלושה מפגינים עומדים על גושי קרח כשלצווארם קשורה לולאת חנק של חבל תלייה.

סקוטלנדלא אמור להיות חם כל כך בגלזגאו”

אוסטרליה “למען הילדים” – הלן לאבג’וי, אשתו של הכומר ממשפחת סימפסון.

אנגליה משחק מילים: ראיתי ארונות (ממשלות) מהודרים (חכמות) יותר באיקאה.

נפאל נזירים שובתים: אין מדיטציה על כוכב לכת מת.

השתמשו בפחות נייר

העונות פחות סדירות מהמחזור שלי

אמזון, ולא האמזונס, צריכה להישרף

הכוכב לכת חם יותר מחבר שלי

גרטה תונברג – גירסת מטאל

גרטה תונברג, הנערה השבדית שהציתה מחאה כלל עולמית על אוזלת היד של ממשלות העולם בהתמודדות עם משבר האקלים, נאמה בפני ועידת האקלים של האו”ם בניו יורק ב-23 בספטמבר. המוסיקאי ג’ון מולסק הלחין את הנאום בתור שיר בסגנון דת’ מטאל, עיוות את קולה של תונברג, ונתן למנהיגי העולם סיבה אמיתית לפחד ממנה.

באמצע ראיון עם פוליטיקאי שנלחם נגד יונים: יונה חירבנה על ראשו

פוליטיקאי בארה”ב שנאבק נגד יונים שמזהמות ועושות צרכים בתחנת רכבת בשיקגו התראיין בספטמבר לערוץ טלוויזיה מקומי על הבעיה בעודו עומד בתחנה, כאשר לפתע יונה חירבנה על ראשו.

“נדמה לי שהן הצליחו לפגוע בי הרגע”, אמר המחוקק ג’יימי אנדרייד למראיינת רשת CBS תוך שהוא מנגב את ראשו בידו.

אנדרייד, המכהן כנציג של המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים של מדינת אילינוי, אמר כי אחת הסיבות המרכזיות לבעיה היא אישה מקומית שדואגת ליונים בתחנה באופן קבוע ומאכילה אותן.

בשנה שעברה דרש אנדרייד מהאישה להפסיק להאכיל את הציפורים – אולם ללא הועיל. “היא גילתה את אלוהים, ואלוהים אמר לה שהיא חייבת להציל את כל היונים”, אמר עליה.

הפליץ בפרצוף של שוטר בזמן שביצע בו חיפוש גופני

צעיר שהפליץ היישר לפרצופו של שוטר בזמן שזה ביצע בו חיפוש גופני נידון לעונש של עבודות שירות. סטיוארט קוק, סקוטי בן 28, נעצר בעיר אברדין בספטמבר, לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים קלה עם רכבו, ושוטרים שהגיעו למקום כדי לסייע הריחו ניחוח של גראס שעלה מהרכב. הם ערכו חיפוש במכונית ומצאו כמות קטנה של קנאביס, ואחר שקוק החל להתעצבן ולצעוק עליהם, הם אזקו ועצרו אותו.

אחרי שנלקח לתחנת המשטרה, בוצע בו חיפוש גופני בעירום. בשלב שבו השוטר הורה לו להתכופף כדי לבדוק אם מוסתר דבר מה בעכוזו, קוק שיחרר שלוש נפיחות היישר לכיוון השוטר תוך שהוא שואל: “איך זה מוצא חן בעינייך?”. בית המשפט גזר עליו 75 שעות עבודות שירות על התנהגותו כלפי השוטרים, ואזהרה בלבד בגין החזקת גראס.

סיכום לא מחייב של מחאה, אמנות ויצירתיות בעולם ב-2019 (עד ספטמבר).