מדריך התגוננות מפני מטוסים ללא טייס

 

פורסם בתאריך:
12.2013

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אם אתם גרים סמוך לגבול, הולכים להפגנות, מגדלים מריחואנה בחשאי או נמצאים באחד מאין ספור המקומות האחרים שבהם החיים מתנהלים בצלם של מטוסים ללא טייס (מל”ט) – המדריך הבא עשוי להיות שימושי עבורכם.

‘מדריך התגוננות מפני מל”טים’, שחיבר המעצב ההולנדי רובן פאטר, מפרט את סוגי המל”טים הנפוצים ביותר בעולם, וכולל עצות כיצד להסתתר מפניהם.

המדריך כולל תרשימים של מל”טים נבחרים בהם משתמשים בין השאר צבאות ארה”ב, ישראל, בריטניה, סין וצרפת, וכן סימונים מיוחדים לתיאור מל”ט תקיפה (גולגולת) ומל”ט ריגול (עין).

איורי צלליות המל”טים, שנועדו להקל על זיהויים, מזכירים את הקלפים שעליהם התנוססו תמונות של מטוסי קרב ממלחמת העולם השנייה ששימשו חיילים כדי להבדיל בין מטוסים ידידותיים למטוסי אויב.

פאטר סיפר כי מקור ההשראה ליצירת המדריך היה תושבי רצועת עזה אשר נוהגים לצלם מל”טים ישראלים בניסיון ללמוד לזהות את סוגיהם השונים כדי להתגונן מפניהם.

המדריך כולל גם עצות להתמודדות מול מל”טים שנלקחו ממדריך של ארגון אל קאעידה כיצד לחמוק ממתקפת מל”טים.

בין העצות הנכללות במדריך: “להסתתר מתחת לעצים עבותים מכיוון שהם המחסה הטוב ביותר מפני מטוסים”, “שימוש בשמיכות תרמיות כדי להסתיר חום מפני מצלמות אינפרא אדום” ו”פיזור חלקי זכוכית מחזירי קרני אור על המכונית או גג הבית”.

כדי לסייע ביישום העצה האחרונה מודפס המדריך על נייר אלומיניום מחזיר אור.

ניתן להזמין או להוריד בחינם את המדריך בתרגום לשלל שפות כאן.

אם אתם הולכים להפגנות, מגדלים מריחואנה על הגג או פשוט מתגוררים באזור שבו החיים מתנהלים בצלם של מל”טים – זה המדריך בשבילכם.