להיות מה שאני

 

פורסם בתאריך:
01.2014

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
אני לא המספר שלי

אין אדם שאינו פגיע, מפחד או סובל מחוסר בטחון בשלב מסוים בחייו. פרויקט “What I Be” של הצלם האמריקאי סטיב רוזנפילד מבקש להציג את הצד הפגיע הנסתר של אנשים, באמצעות צילומי דיוקן כנים בהם אנשים חושפים באומץ רב את הפגיעות שלהם. או כדבריו של רוזנפילד, “בניית ביטחון דרך חוסר ביטחון”.

אני לא המגדר שלי

“בחברה של ימינו, אנו נדרשים להתנהג ולהיראות באופן מסוים. לעיתים קרובות, אם אנו חורגים מאותן דרישות, אנחנו נשפטים, הופכים למושא ללעג, ולפעמים אפילו נהרגים עקב כך”, כתב רוזנפילד באתר האינטרנט שלו.

אני לא המַרְאֶה שלי
אני לא הציונים שלי

במסגרת הפרויקט, מבקש רוזנפילד מהמצולמים לכתוב על גופם את מקור חוסר הבטחון שלהם, בין אם מדובר במראה חיצוני, מוגבלויות, טראומות או התעללות גופנית ומינית. בה בעת, הם מתבקשים גם להשלים את המשפט “אני לא… שלי” (…I am not my).

אני לא היד הקטועה שלי
אני לא התוכניות שלי
אני לא האימוץ שלי

“בכך שהמצולמים מצהירים ‘אני לא… שלי’, הם טוענים שהם אמנם מתקשים בסוגיות הללו, אך בה בעת לא מאפשרים להן להגדיר אותם בתור בני אדם”, כתב רוזנפילד.

אני לא הטוּרְבָּן שלי
אני לא החזה שלי

“מטרת הפרויקט היא לעורר מודעות לפצעים שאנשים נושאים עמם בחברה, בעיות קשות שמלוות את חלקנו בחיים, ואשר רובנו נאבקים בהן על בסיס יומיומי. אני קורא לכל צופה להתבונן בכל תמונה ולשים את עצמו בנעליו של כל מצולם. אם תאפשרו לעצמכם להרגיש את מה שהם מרגישים, אולי תבחינו במשהו שלא ראיתם בעבר”, הסביר רוזנפילד.

אני לא ההפלה שעשיתי
אני לא הכשלונות שלי
אני לא הדכאון שלי
אני לא הגזע שלי

הפרויקט, שהחל בספטמבר 2010, כולל למעלה מאלף צילומים, ורוזנפילד תיכנן להוציא ספר שיכלול חלק מהצילומים.

אני לא החרדות שלי
אני לא המחשבות שלי
אני לא הקנאה שבי

פרויקט של הצלם האמריקאי סטיב רוזנפילד מאפשר לאנשים לחשוף את הצד הפגיע הנסתר שלהם.