מאפים נגד שקרים: הפעולה הכי נועזת של בריגדת זורקי העוגות הישראלית

 

פורסם בתאריך:
07.2013

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

ברביעי ביולי 2001 ביצעה בריגדת זורקי העוגות הישראלית את הפעולה הנועזת ביותר בתולדותיה כאשר אנשיה הטיחו עוגת קצפת בפניו של שר התקשורת דאז רובי ריבלין, במחאה על תמיכתו בחקיקה שפגעה בפלורליזם של הטלוויזיה בישראל.

פעילת בריגדת זורקי העוגות הישראלית, ארבל גל, ארבה לריבלין בצאתו מדיון ועדת הכלכלה של הכנסת על תיקון לחוק הבזק, ואז הטיחה בפניו את העוגה תוך שהיא קוראת לו בספונטניות “מותק!”.

במקביל, פעילי בריגדה נוספים הפיצו בקומת הוועדות של הכנסת כרוז שבו הזדהו כחברי ארגון המתקרא “תקשורת חופשית – המיליציה הישראלית של בריגדת זורקי העוגות בשיתוף עם המרכז לתקשורת עצמאית אינדימדיה”.

בכרוז נכתב, כי “עוגה זו מושלכת בפניו של שר התקשורת, מאחר שלא הוזמנו למסיבת הכבלים הפרטית שלו. אנו, מגישי העוגה, מבקשים להעיר את השר מאטימותו ולהזכיר לו כי הוא ממונה על אינטרסים ציבוריים ולא על אינטרסים של בעלי הון”.

כותבי הכרוז גם ציינו כי רכיבי העוגה מסמלים את מאבקם; הסוכר – לכבוד תמיכת השר בתחרות חופשית בין מונופול הכבלים לבזק ו”גישתו המתוקה לבעלי ההון”, והקצפת נועדה להזכיר לשר שהוא “מורח את זכותם החוקית של אזרחי ישראל לתקשורת פלורליסטית ודמוקרטית ודוחף קדימה את קרטל הכבלים”, כדבריהם.

ריבלין, אשר נאלץ להתנקות מעוגת הקצפת בחדר שירותים סמוך, הודה לאחר האירוע כי “זו קצפת שהרבה יותר נעים לאכול אותה מאשר לחטוף אותה בפרצוף”. ארבל גל, שהטיחה את העוגה בפניו של ריבלין, מתה כעבור שנה והיא בת 20 בלבד.

ארבל גל ז”ל

פעולת בריגדת זורקי העוגות הישראלית שאבה את השראתה ממסורת בינלאומית ארוכת שנים של הטחת עוגות בפרצופיהם של שועי עולם או סתם אנשים שלוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות. בין אלו שזכו בעוגה בפרצוף ברחבי תבל נמנו מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, הפילוסוף ברנאר-אנרי לוי (שמונה פעמים!), במאי הקולנוע ז’אן-לוק גודאר, העיתונאי טום פרידמן, יו”ר ארגון הסחר העולמי רנאטו רוג’יירו, האמן אנדי וורהול ונוספים (רשימה מלאה פה).

שלוש שנים לפני מתקפת הקצפת על ריבלין, ביצעה בריגדת האפייה הביוטית, מיליציית זורקי העוגות המפורסמת ביותר בעולם, מתקפת מאפים נגד אחד היעדים הראויים ביותר בעולם: מילטון פרידמן – הכהן הגדול של כלכלת השוק הגלובלית.

בתשיעי באוקטובר 1998, סוכנת (שם קוד: “תפוח”) של בריגדת האפייה הביוטית הצליחה להטיח עוגת קרם קוקוס בפניו של הכלכלן הנודע במהלך כנס בסן פרנסיסקו.

בריגדת האפייה הביוטית, הפועלת תחת הסיסמה “תגובתנו לשקרים – עוגה בפנים” (“To their lies, we respond with pies”), גם מככבת בסרט התיעודי The Pie’s the Limit, שעלה לאקרנים בשנת 2000, ואשר מתעד כמה מרגעיה הגדולים ביותר של התקוממות המאפים הגלובלית.

ארבל גל, סוכנת חשאית של הזרוע הישראלית של התקוממות המאפים העולמית, הטיחה עוגה בפניו רובי ריבלין במסדרונות הכנסת.