הכירו את הצעירה שקטעה את נאום נתניהו בקונגרס

 

פורסם בתאריך:
05.2011

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

ממשלת ישראל זנחה את הערך של תיקון עולם ופועלת בניגוד לערכי היהדות בכל הקשור לפלסטינים, אמרה ריי אבילאה, יהודיה-אמריקאית ובתו של ישראלי לשעבר שהוכתה ונעצרה לאחר שצעקה קריאות מחאה בזמן נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס בארה”ב במאי 2011.

“מעשיה של ישראל כלפי הפלסטינים מנוגדים לערכי היהדות”, אמרה אבילאה, בת 28, בראיון לתוכנית Democracy Now. “הערך של תיקון עולם, כלומר הרצון לרפא את העולם, לא קיים אצל ממשלת נתניהו. עלינו להשיב לעצמנו את הערכים הללו, ולומר שהמדיניות של נתניהו אינה לטובת היהדות או כל דת אחרת”.

“ביבי טען בנאומו כי גבולות 1967 אינם ברי הגנה, אולם לדעתי הכיבוש והרעבת הפלסטינים בעזה הם מעשים שלא ניתן להגן עליהם או להצדיק אותם”, הוסיפה אבילאה, אשר נולדה בקליפורניה לאב ישראלי, בשיחה עם אתר ynet.

אבילאה, פעילת ארגון השלום קוד ורוד, קטעה השבוע לזמן קצר את נאום נתניהו בקונגרס לאחר שקראה במהלכו “די לכיבוש! עצרו את פשעי המלחמה של ישראל!”. מיד לאחר שהחלה במחאה הלא-אלימה, הותקפה אבילאה על ידי פעילי השדולה הפרו-ישראלית איפא”ק שישבו סמוך אליה. “הם התנפלו עלי ונפלתי לרצפה. הפעילים חנקו אותי והכו אותי. נגררתי החוצה על ידי שוטרים שעצרו אותי”, סיפרה. אבילאה אושפזה בבית חולים בשל פגיעות בצוואר ובכתף, ובהמשך הגיעו לבית החולים שוטרים, אשר אזקו ועצרו אותה בגין הפרעה לעבודת הקונגרס והפרת הסדר הציבורי.

“רוב האנשים שישבו סביבי ביציע בקונגרס ענדו תגים של ועידת איפא”ק. לא ציפיתי מנציגים של שדולה גדולה וחזקה כל כך, להגיב באלימות כזו למחאה הלא אלימה שלי”, אמרה אבילאה. “אחרי הקריאות שלי, נתניהו אמר: ‘דבר כזה אפשרי רק בדמוקרטיה. אי אפשר היה לעשות כזו דבר במדינות אחרות כמו טוניסיה’. לדעתי דבריו מגוחכים. אם ככה נראית דמוקרטיה, שכאשר אתה מדבר בגלוי על חופש וצדק, מפילים אותך לקרקע, תוקפים אותם בכוח, ואז גוררים אותך לבית הסוהר – אז אני לא בטוחה שהייתי רוצה לחיות בדמוקרטיה כזו”, הוסיפה.

“משפחתו של אבי היא מישראל”, סיפרה אבילאה. “ביקרתי מספר פעמים בישראל, בגדה המערבית ובעזה. ראיתי את ההרס, את הכבישים המיועדים ליהודים בלבד, את החומה, את הפצצת עזה ואת חוסר השוויון. כאשר חזרתי לארה”ב, הרגשתי שאין לי ברירה אלא לדבר בגלוי למען צדק. אני חשה אחריות עצומה בתור יהודיה אמריקאית לפעול למען צדק ונגד פשעי המלחמה שישראל מבצעת בשמי כיהודיה”.

אבילאה לא לבד: מחאה בוועידת איפא”ק

המחאה של אבילאה בזמן נאומו של נתניהו בקונגרס, באה ימים ספורים לאחר שמספר יהודים הפריעו לנאומו של ראש הממשלה בוועידה השנתית של איפא”ק.

כך למשל, משתתף בוועידה שצעק “אין הצדקה להריסת בתים” נזרק החוצה מהאולם.

משתתפת אחרת בוועידה שהניפה בד שעליו נכתב “אין הצדקה להשתיק ביקורת” גורשה באלימות מהאולם.

במקרה נוסף, הוצאה מהאולם מישהי שצעקה “אין הצדקה לכיבוש”.

ועידת איפא”ק נחשבת לאחד האירועים הפוליטיים החשובים ביותר של השנה בוושינגטון. אלו מבין הפוליטיקאים האמריקאים שאינם מגיעים לוועידה ומזמרים את הניגונים המתבקשים, או גרוע מכך – מי שמסומנים על ידי איפא”ק בתור אנטי-ישראלים – יכולים בדרך כלל לשכוח מלהיבחר מחדש בבחירות הבאות.

בתו של ישראלי לשעבר שהוכתה ונעצרה לאחר שצעקה קריאות מחאה בזמן הנאום בארה”ב: “ישראל זנחה את ערכי היהדות – נעלם הערך של תיקון עולם”