אקש ניהלני: אשליות בעיר הגדולה

 

פורסם בתאריך:
06.2011

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אמן הרחוב הניו יורקי אקש ניהלני מכניס שינויים זמניים בנוף העירוני על ידי הצמדת סרטי הדבקה צבעונים למדרכות ולקירות. אשליות תלת-מימד שהוא יוצר מעטרות מרחבים עירוניים ברחבי העולם, החל מארה”ב וצרפת וכלה בהודו.

תגובות שונות

התגובות של עוברי אורח על יצירותיו מגוונות. “ראיתי כל מיני תגובות החל מאנשים שקורעים את סרטי ההדבקה וכלה באנשים שמצטלמים ליד היצירה, או כאלה שהולכים ומשיגים סרטי הדבקה כדי לעשות עבודות משלהם”, סיפר ניהלני בראיון למגזין Wired. “ויש הרבה מאוד אנשים שפשוט חולפים על פני היצירות ולא שמים לב”.

צורות שמשקפות את החיים

“הצורות שאיתן אני פועל ומצולם משקפות את המאבקים האוניברסליים שאיתם מתמודד כל אחד בחיים”, הסביר ניהלני.

אינטראקציה מיידית

“אני לא מגיע מרקע מסורתי של אמנות, ולכן כאשר יצרתי דברים לבדי זה היה פשוט בשביל הכיף ושיפור המיומנות, בשביל ההתנסות. אבל כשהתחלתי ללמוד אמנות זה הפך לתהליך מאוד מבודד. הייתי עובד לבד על משהו בסטודיו ואז מנסה להראות את זה למישהו, ואם לא היה מקום שבו אפשר להציג את זה, הייתי נאלץ לארוז את זה, לאחסן את זה ולהסתיר את זה איפה שהוא. אני חושב שהמצב הזה קצת תסכל אותי, והשימוש בסרטי ההדבקה די נולד מתוך התסכול הזה. עם סרט הדבקה אני יכול לצאת החוצה מיד, לעבוד מתי ועם מי שאני רוצה, ולקבל גישה מיידית לציבור. כשאני יוצר משהו, אנשים מיד רואים את זה ונוצרת אינטראקציה”, הסביר ניהלני.

במרץ 2014, ניהלני ואמן הגרפיטי הישראלי אדם יקותיאלי, הידוע בכינוי נו הופ (Know Hope), שיתפו פעולה ביצירה בניו יורק.

ומה הוא עושה עם שאריות סרטי ההדבקה? עננים על גדר עץ כחולה!

הכירו את האמן הניו יורקי שיוצר אשליות תלת-מימד במרחב העירוני, על ידי הצמדת סרטי הדבקה צבעונים למדרכות ולקירות.