סרטי אנימציה קצרים

 
הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

החיים של המוות

החיים של המוות, סרט הגמר של הסטודנטית ההולנדית מרשה אונדרסטיין, מביא את סיפורו של מלאך המוות, והיום שבו הוא מתאהב בחיים.

חתול בבניין נטוש

חתול גלמוד משוטט בהריסות בניין נטוש. קטע מתוך הסרט אלגרו נון טרופו של אמן האנימציה האיטלקי ברונו בוזטו לצלילי “ואלס נוגה” של המלחין יאן סיבליוס.

המפץ הגדול, הפיצוץ הגדול

נקודת מבט בלתי מדעית בעליל על תחילתם של החיים על פני כדור הארץ, ועל איך הם יסתיימו (ככל הנראה). Big Bang, Big Boom, סרט באנימציית סטופ-מושן של אמן הגרפיטי האיטלקי BLU.

עכשיו אתה כבר מכיר את הסיפור בכל מקרה

הבמאי ההולנדי בסטיאן חראוונדיל מביא בסרט הקצר עכשיו אתה כבר מכיר את הסיפור בכל מקרה, את סיפורה של ילדה שמנסה למכור סיפורים קצרים פרי עטה בשוק הפשפשים. קונה סקרן מבקש ממנה לתאר לו את עלילת אחד מסיפוריה, והילדה – תחילה בחשש, ואחר כך בבטחון עצמי הולך וגובר – עושה זאת. בעודה מספרת, הדמויות מהסיפור מתעוררות לחיים ומאזינות בעניין לעלילה.

הדבר האבוד

הדבר האבוד, ספרו של מחבר ומאייר ספרי הילדים האוסטרלי שאון טאן, ראה אור בשנת 1999. כעבור תריסר שנים, ב-2011, יצא סרט אנימציה קצר המבוסס על הספר, שבבימויו השתתף טאן, ואשר זכה בפרס האוסקר.

Creature Comforts

סרט מוקומנטרי באנימציית סטופ-מושן של ניק פארק האנגלי, בו מתראיינים בעלי חיים עשויים פלסטלינה הכלואים בגן חיות. דברי החיות נלקחו למעשה מתוך ראיונות מוקלטים אמיתיים עם ילדים שביקרו בגן חיות, ועם אנשים המתגוררים בבית אבות ובדיור ממשלתי מוזל. כך למשל, דבריו של היגואר נאמרו על ידי סטודנט מברזיל המתגורר בבריטניה בחדר קטן ומתגעגע למרחבים של מולדתו.

האישה ומלאך המוות

זקנה שחיה בגפה בחווה ממתינה שמלאך המוות ייקח אותה על מנת להתאחד עם בעלה המנוח האהוב. לילה אחד, בעודה ישנה, מתדפק מלאך המוות על דלתה ומזמין אותה להצטרף אליו לעולם המתים. אולם בדיוק כשהיא נמצאת על סף דלת הכניסה לעולם הבא, היא מתעוררת ומוצאת את עצמה בבית חולים, כשרופא יהיר מנסה להשיב אותה לחיים, ונאבק בכל מחיר במלאך המוות כדי להציל את חייה. האישה ומלאך המוות, סרט קצר של הבמאי הספרדי חוויאר רסיו גרסיה.

Ex ET

סיפורו של ילד חייזר שלא ניתן לשלוט בו. Ex ET – סרט קצר שיצרו תלמידי בית הספר הגבוה לאמנויות ESMA בעיר מונפלייה בצרפת.

ספר מחזור

ספר מחזור, סרט אנימציה קצר של הבמאי הברזילאי ברנרדו בריטו, על איש שנשכר כדי לכתוב היסטוריה מקיפה של תולדות האנושות לפני שכדור הארץ יושמד בעוד 17 שנים על ידי טיל שנורה על ידי חוצנים.

מפעל לעיבוד עורות

סיפורה של ידידות בין שועל לארנב בעולם הבא. מפעל לעיבוד עורות, סרט קצר של האנימטור הסקוטי איאן גרדנר.

אין כניסה לרובוטים

סרט קצר של הסטודנטים לקולנוע יונג-האן צ’אנג (טייוואן) וקימברלי נול (ארה”ב), על עולם עתידי שבו רובוטים הפכו לבלתי חוקיים ונרדפים על ידי רשויות החוק, ועל אדם שמצליח להתגבר על דעותיו הקדומות כלפיהם.

המקרר שברח מהבית

סיפורה של חוסר הבנה בין בחור בשם סטנלי לבין המקרר הישן האהוב שלו, צ’ילי. Runaway, סרט קצר של סוזן יאנגאמילי ביוקנן ואסתר פרובק.

תיבה

נגיף מסתורי גרם למותם של כמעט כל בני האדם בכדור הארץ. לאחר שכשלו הניסיונות לזהות את הנגיף, שארית האוכלוסיה האנושית נמלטת לים בתיבות-ספינות ענק, במטרה למצוא אי לא מיושב. סיפורו של האיש שמוביל את הבריחה ההמונית. תיבה, סרט קצר של האנימטור הפולני גז’יגוז’ יונקייטיס.

Travesty City

כשהוא מלצר הוא דייקן ומסוגנן, אבל כשהוא עוזב את המסעדה ויוצא לרחובות העיר, תחושת התכלית והיציבות מתפוגגת כלא היו. Travesty City, סרט קצר של ריאן פדיק על הנתק שבין שעות העבודה לזמן הפרטי.

המצאת האהבה

סרט קצר של הבמאי הרוסי אנדרי שושקוב.

הגווייה הרעבה

סיפורה המופלא של ידידות בלתי סבירה בין גווייה של איש זקן ונרגן שתמיד רעב אבל לא מסוגל לאכול כי אין לו קיבה לבין יונה פטפטנית עם כנף שבורה. הגווייה הרעבה, סרט קצר של היוצר יליד הונגריה גרגיי ווץ’ על פי סיפור באותו שם של ג’יימס פוט.

דּוֹמֶה

במרוץ חיי היום-יום, אב מנסה ללמד את בנו את הדרך הנכונה בחיים. אך מהי אותה דרך נכונה? Alike, סרט קצר מאת דניאל מרטינז לרה ורפה קנו מנדז הספרדים.

הדֵטַנְט

סיפורו של חייל צרפתי המשותק מפחד במלחמת החפירות בזמן מלחמת העולם הראשונה, ואשר בורח בראשו לעולם דמיוני שבו צעצועים נלחמים במלחמות במקום בני אדם. La Détente, סרט קצר בבימוי פייר דוקו וברטרן ביי.

דג עם חיוך

מפגש קסום בין אדם לדג. דג עם חיוך, סרט קצר בבימוי ג’יי שי, המבוסס על ספרו של המאייר הטייוואני ג’ימי ליאו באותו שם.

אבנים

סיפורה של התרבות האנושית מנקודת מבטן של שתי ערימות אבנים על פסגת הר. סרט קצר בבימוי כריס סטנר, ארוויד איבל והיידי ויטלינגר.

היער

אנטוניה היא ילדה בת 12 שנוהגת לחלום בהקיץ. בחלומותיה היא משוטטת ביער קסמים, בו היא מסתתרת מפני הבעיות של העולם הממשי. בבית הספר לא רואים זאת בעין יפה, והיא נשלחת לטיפול מקצועי שבעקבותיו חייה משתנים לנצח. סרט קצר של במאי הקולנוע הגרמני דיויד שרף.

אפס

איך אהבה יכולה להפוך כלום להכל. סרט באנימציית סטופ-מושן של יוצרי הקולנוע האוסטרלים כריסטופר וכריסטין קזלוס.

העבודה

סרט קצר של האנימטור הארגנטינאי סנטיאגו גראסו על האופן הבלתי מודע שבו כולנו מנצלים ומנוצלים.

תוך כדי נפילה

אדם מחליק בטעות מגג של גורד שחקים, ובעודו צונח אל מותו, רואה את כל חייו חולפים לנגד עיניו. In The Fall, סרט אנימציה קצר של סטיב קאטס.

מהופך

ברני מתגורר עם אביו, וולטר, בבית קטן בפרברים. הוא משתדל לנהל אורח חיים רגיל למרות שברני שונה משאר האנשים: תחושת כוח הכבידה אצלו מהופכת. Reverso, סרט קצר שהיה פרויקט הסיום של שלושה מבוגרי בית הספר לאנימציה ואפקטים מיוחדים ARTFX בעיר מונפלייה בצרפת.

קלדרה

סרט קצר של איוון ויירה מאפשר, דרך עיניה של נערה שסובלת ממחלת נפש, הצצה לעולם של פסיכוזה וחוקר עולם של מציאות רב-משמעית ואת טבעם של חיים ומוות.

כיתת ציור: ציורים חיים

סרט קצרצר המבוסס על ציורים מכיתת ציור בלונדון, שיצרו טים ריגלסוורת ומאט רובינסון על ידי הצגת הציורים במעגל כני הציור של התלמידים בזה אחרי זה.

תמונות נעות

אפרים חי בעולם מושלם שכמו נלקח היישר מסרט. הוא מאושר בעבודתו, מטייל בהנאה ברחובות העיר, והמזל מאיר לו פנים. עד שיום אחד, נחשף שקר גדול שמאיים על עולמו. תמונות נעות – סרטם של נדב נחמני ודרור שפץ.

אמנות הנפילה

סיפורו של גנרל א’ – אמן בעיני עצמו – שהאמנות שלו כוללת שיטה מעוותת של צילום בטכניקת סטופ-מושן: הוא יוצר סרט מצילומי סטילס של גופות חיילים, שמושלכים אל מותם ממקפצה ענקית אל משטח בטון. אמנות הנפילה, סרט קצר של במאי הקולנוע הפולני תומאש בגינסקי.

רחובות נגד המלחמה

4 ערים. 294 קירות. 2,930 ק”מ בכבישים. הרחובות נגד המלחמה – סרטון אנימציה של גזירות נייר מטורקיה שנוצר בשנת 2010.

היוצר

סרט קצר באנימציית סטופ-מושן של יוצרי הקולנוע האוסטרלים כריסטופר וכריסטין קזלוס על יצור מוזר הנמצא במרוץ נגד הזמן כדי להשלים את היצירה החשובה והיפה ביותר של חייו.

באושר עד עצם היום הזה

המסע של זוג צעיר אל עתיד שבו יחיו באושר ובעושר. Happily Ever After – סרט קצר של יוני ארוסי ובן גניסלב.

Good Grief

סרט אנימציית סטופ-מושן של במאית הקולנוע האוסטרלית פיונה דלווד, מתעד את יגונם של חמישה אנשים שונים שאיבדו מישהו או משהו שהיה יקר ללבם, ואת תובנותיהם על החיים בעקבות האובדן – בין אם מדובר בהורה שהלך לעולמו, ארנבת שמתה, רגל שנקטעה או חברה קרובה שהתאבדה. שם הסרט הוא בעל משמעות כפולה בלועזית: תרגומו המילולי הוא “יגון טוב” אולם המשמעות המקובלת של צירוף המילים good grief היא “אלוהים אדירים”.

תיאורי היגון ותובנותיו המובאים בסרט נלקחו מתוך ראיונות מוקלטים עם אנשים אמיתיים, אך מבחינה חזותית מוצגים האנשים בסרט בתור דמויות אנימציה לא אנושיות. כך למשל, דן, שאיבד את שני הוריו בתוך שבועיים, מופיע בסרט בתור כלב, ואילו הילדים שרה ואלכס, המדברים על מות הארנבת שלהם, מוצגים בסרט בתור ירקות.

הנפילה של פלויד

לאחר שבת זוגו עזבה אותו, סובל פלויד מקשיים פסיכולוגיים שלובשים צורה של שֵׁד קטן שמפריע לו בחיי היום יום. פלויד נדרש לצלול לתהומות לפני שהוא מצליח להמשיך בחייו. סרט קצר של פאקו וינק ואלברט הופט מחברת האנימציה ההולנדית איל לאסטר.

ריפליי

סיפורו של ילד שחי בעולם ללא ילדים. ריפליי, סרט קצר של אנתוני ווזואה וזקריה בומדיין.

שעון מעורר

המאבק נגד עריצותו של השעון. שעון מעורר, סרטון מבית היוצר של קבוצת האנימציה העצמאית MESAI מדרום קוריאה.

מר פרימן

“כל אחד מסתכל על האחר ומחפש מגרעות. אתם שונאים ובזים אחד לשני, והשנאה ההדדית הזאת היא הדבר היחיד שהופך אתכם לשלם”. פרק 58 בבלוג האנימציה הרוסי מר פרימן. הבלוג, אשר עלה לאוויר בסתיו 2009, זכה מאז לפופולריות עצומה, ויש כבר ברוסיה מי שהכתירו אותו בתור בן דמותם של ניאו בסרט “מטריקס”, טיילר דרדן מהסרט “מועדון קרב”, צ’ה גווארה, ישו, ואפילו בתור בודהה מודרני.

אוסף סרטי אנימציה קצרים שאני אוהב.