גורל המין האנושי על כתפיו של תלמיד כיתה ו’

 

פורסם בתאריך:
01.2013

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הזמן עובר במהירות. מבחן אמצע השליש הולך מתקרב, וכבר התחלתי להתכונן לו בחשש. עלי להתחיל להשקיע יותר בלימודים, בגלל שאם לא אתחיל להשקיע יותר בלימודים ולהתכונן היטב למבחנים, הציונים שלי לא ישתפרו, והורי ינזפו בי. ואם הורי ינזפו בי זה יפגע בבטחון העצמי שלי. ואם אאבד את הבטחון העצמי שלי, לא אצליח לסיים את הלימודים. ואם לא אצליח לסיים את הלימודים, לא אוכל להתקבל לאוניברסיטה וגם לא למצוא עבודה טובה. ואם לא אמצא עבודה טובה, לא אוכל להרוויח כסף. ואם לא אוכל להרוויח כסף, לא אוכל לשלם מסים. ואם לא אוכל לשלם מסים, המדינה תתקשה לשלם שכר למורים. ואם המורים לא יקבלו שכר ולא יתמסרו להוראה, הדבר ישפיע לרעה על עתיד האומה שלנו. ואם עתיד האומה שלנו יושפע לרעה, סין תתקשה להתקדם ולהתפתח והעם הסיני יתדרדר ויהפוך לעם ברברי. ואם העם הסיני יתדרדר לברבריות, ארה”ב תתחיל לחשוד בכך שארצנו מחזיקה ברשותה נשק השמדה המונית. ואם לארצנו יש נשק השמדה המונית, ארה”ב תכריז מלחמה על סין ותפרוץ מלחמת עולם שלישית. ואם מלחמת עולם שלישית תפרוץ, לא יהיו לארה”ב וסין מספיק כוחות. ואם לא יהיו להן מספיק כוחות, הן ישתמשו בנשק גרעיני. ואם הן ישתמשו בנשק גרעיני, הן יגרמו להרס סביבתי. ואם ייגרם הרס סביבתי, זה יביא ליצירת חור גדול באטמוספרה ותחול הסלמה בהתחממות כדור הארץ והקרחונים בשני הקטבים יימסו. ואם הקרחונים יימסו אז פני הים יעלו. ואם פני הים יעלו אז כל המין האנושי יטבע וימות. אז בגלל שהדבר נוגע להישרדות המין האנושי כולו, עלי להקדיש את הימים הבאים הנותרים להתכונן למבחן כדי שאצליח בו, ובכך למנוע את התרחשות הטרגדיה הזו.

המורה כתב הערה בתחתית העמוד: “חה, צחקתי בקול רם כשקראתי את זה”.

מערכת החינוך בסין ידועה לשמצה בלחץ העצום שמופעל על תלמידים להצליח. מבחני הכניסה לאוניברסיטאות בסין (גאוֹ-קאוֹ) מטילים זה שנים אימה על בוגרי בית ספר תיכון, אשר נאלצים לעיתים – כדי לעמוד במאמץ המפרך הנדרש כדי להתכונן למבחנים – להתחבר לאינפוזיות עם חומצות אמיניות.

הלחץ המופעל על תלמידים להצליח מתחיל כבר בבית הספר היסודי. מורה בסין פירסם בנובמבר 2012 חיבור קצר שכתב תלמיד כיתה ו’, אשר מבטא את המצוקה אליה נקלע בשל הלחץ להצליח במבחנים. תרגום החיבור מתרגומו לאנגלית.