שיעור המנכ”לים הפסיכופתים גבוה פי 20 ממספרם בכלל האוכלוסיה

 

פורסם בתאריך:
09.2016

במקור בפינת המדע: המחקר של השבוע

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

שיעור המנכ”לים שאובחנו כפסיכופתים גבוה פי יותר מ-20 מאשר מספרם בכלל האוכלוסיה, ומשתווה לשיעורם בקרב אסירים בבתי כלא, לפי מחקר חדש.

העיתון הבריטי “טלגרף” דיווח כי המחקר, שבדק 261 מנהלים בכירים בחברות בארה”ב, מצא כי ל-21% מהם היו מאפיינים פסיכופתיים ברמות מובהקות מבחינה קלינית – לעומת 1% בלבד בכלל האוכלוסיה. שיעור הפסיכופתים בקרב אסירים בבתי כלא זה לשיעורם בקרב מנכ”לים.

“פסיכופתים בדרך כלל יוצרים הרבה תוהו ובוהו וככלל נוטים להסית אנשים זה נגד זה”, אמר נתן ברוקס, פסיכולוג משפטי מאוניברסיטת בונד באוסטרליה, שערך את המחקר במשותף עם חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו בארה”ב.

“עבור הפסיכופטים, הצלחה בתחום הניהול היא משחק ולא אכפת להם להפר עקרונות מוסריים בדרך. כל מה שמעניין אותם זה להשיג את מה שהם רוצים בחברה ולשלוט באחרים”, הוסיף ברוקס.

ממצאי המחקר מצטרפים לספר מבחן הפסיכופתים שהוציא ב-2011 העיתונאי ובמאי הסרטים התיעודיים הבריטי, ג’ון רונסון, שהסביר מדוע מסדרונות הכוח של האליטה הפוליטית והכלכלית מלאים בפסיכופתים חסרי מצפון או אמפתיה, שבזכותם שורדת המערכת הפוליטית-עסקית הרקובה.

בשנת 2015 פורסם בעיתון הבריטי “אינדיפנדנט” סקר שממנו עלה כי התפקידים המקצועיים שאליהם פסיכופתים הכי נמשכים הם מנכ”ל חברה, ואחריו עורך דין ואיש תקשורת.

שיעור המנכ”לים הפסיכופתים משתווה לשיעורם בקרב אסירים בבתי כלא. מקצועות פופולריים נוספים בקרב פסיכופתים: עריכת דין ותקשורת.