קבוצת אלתורי הרחוב הניו יורקית שלא מפסיקה לשחק

 

פורסם בתאריך:
11.2011

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מאז שקבוצת אלתורי הרחוב Improv Everywhere נוסדה על ידי צ’רלי טוד באוגוסט 2001, ביצעו חבריה למעלה מ-100 פעולות שונות ברחבי ניו יורק, במסגרתן כבר הספיקו לנסוע ברכבת התחתית ללא מכנסיים, לרקוד בחלונות ראווה של חנויות, להעלות מחזמר בחנות מכולת וללכת לים לבושים בבגדי ערב מהודרים.

“הקמתי את הקבוצה כשהגעתי לניו יורק בשנת 2001 בשל התעניינותי במשחק והומור, והיות שלא היתה לי במה שעליה אוכל להופיע, החלטתי ליצור במה משלי במקומות ציבוריים”, סיפר טוד בהרצאה שנשא בכנס TED.

“לאורך השנים אחת הביקורות הנפוצות ביותר על הפרויקטים של הקבוצה היא שיש לנו יותר מדי זמן פנוי. ברור שלא כל מה שנעשה ימצא חן בעיני כולם, אבל הביקורת הזו תמיד הציקה לי. משום שדווקא אין לנו יותר מדי זמן פנוי. לרשות משתתפי הפרויקטים של Improv Everywhere יש את אותה כמות זמן פנוי כמו שאר תושבי ניו יורק, אלא שהם בוחרים מעת לעת לבלות את הזמן הפנוי שלהם בדרך לא שגרתית. בכל סוף שבוע מאות אלפי בני אדם הולכים לראות משחקי פוטבול, ומעולם לא שמעתי מישהו אומר שיש לאנשים שנאספים באצטדיונים יותר מדי זמן פנוי. ומובן שאין להם יותר מדי זמן פנוי. לצפות במשחק פוטבול באצטדיון זאת דרך נפלאה לבלות אחר צהריים בסוף השבוע. אבל באותה מידה, אני חושב שלקפוא במקום יחד עם עוד מאתיים בני אדם באמצע תחנת רכבת, לרקוד בחלונות ראווה או ללכת לים לבושים בבגדי ערב, זו גם דרך נפלאה לבלות”.

“כשאנחנו ילדים, מלמדים אותנו לשחק מבלי שנדרש להסביר מדוע אנחנו משחקים, כי מקובל להניח שלשחק זה דבר טוב. ואני חושב שזה הרעיון שבבסיס Improv Everywhere. אנחנו לא זקוקים לסיבה כדי לשחק. כל עוד זה משעשע ומסב הנאה, לא רק למשתתפים אלא גם לצופים – אנחנו מסתפקים בכך. אני חושב שבתור אנשים מבוגרים, אנחנו צריכים ללמוד שאין דרך ‘נכונה’ או ‘לא נכונה’ לשחק”, סיכם טוד.

הנה מבחר פרויקטים של הקבוצה.

 מחליק הקרח הגרוע מעולם? 

מחליק טירון שנתקע לבדו ברחבת החלקה על הקרח בפארק בריינט בניו יורק משאיר את כולם המומים.

 סליחה, אתה עובד פה? 

80 אנשים נכנסים לסניף של חנות בסט ביי כשהם לבושים בדיוק באותה תלבושת שלובשים המוכרים בחנות.

 כפתור השתק 

23 שחקנים ושני כלבים יצרו המולה ברחבת הכניסה של פארק פרוספקט בניו יורק, ואז לפתע – כמו בהפעלת כפתור השתק – כולם דממו.

 מחזמר במרכול 

שישה שחקנים סמויים פוצחים בשירה בחנות מכולת, וכעבור שלוש דקות הם חוזרים לענייניהם. הסרטון צולם בשלל מצלמות שהוסתרו בין השאר בבגדי צלמים ועל מדפי החנות.

 כלבים בלתי נראים 

יותר מ-2,000 בני אדם יצאו לטייל ברחובות ברוקלין עם כלבים דמיוניים קשורים ברצועה.

 הזמן עוצר מלכת 

200 בני אדם בתחנת הרכבת גרנד סנטרל בניו יורק קופאים בדיוק באותו הרגע למשך חמש דקות. הפרויקט המפורסם ביותר של Improv Everywhere.

 תמונת ראי 

15 זוגות של תאומים זהים יוצרים מראה אנושית בקרון של הרכבת התחתית.

 מתקפת פעמונים 

מתרים של ארגון הצדקה הנוצרי “צבא הישע” העומד לבדו עם פעמון בלב מנהטן זוכה לתמיכה מפתיעה.

 נוסעים ברכבת ללא מכנסיים 

הפרויקט השנתי הפופולרי של קבוצת Improv Everywhere החל עם שבעה משתתפים בקרון אחד של הרכבת התחתית בניו יורק. בשנים האחרונות כבר משתתפים בו אלפי בני אדם שנוסעים בו זמנית בכל קווי הרכבת התחתית בעיר.

 יום כיף מעונב בים 

מאות בני אדם משתתפים ביום כיף בחוף הים כשהם לבושים בחליפות ושמלות ערב.

 תן כיף 

לתת כיף ל-2,000 אנשים עגומים בדרכם לעבודה בבוקר.

 מלך מחלק חתימות 

שחקן שמתחזה למלך הספרדי בן המאה ה-17, פיליפ הרביעי, נעמד מתחת לציור בן 400 שנה של המלך שצייר דיאגו ולסקז, ומציע לחלק חתימות לבאי מוזיאון מטרופוליטן בניו יורק. עוד על הפעולה, שבוצעה ללא אישור המוזיאון, כאן.

 צילומי ספר מחזור ברכבת התחתית 

נוסעי הרכבת הוזמנו להצטלם לספר מחזור של הקרון באולפן צילומים מאולתר שהוקם בו.

 הכירו את מייסד Improv Everywhere 

מייסד הקבוצה, צ’רלי טוב, מדבר על שימוש במרחב הציבורי בתור במה ללא אישור הרשויות, על מקור הרעיונות לפרויקטים המצחיקים של הקבוצה, ועל חשיבותם של משחקים ואלתור בחיים.

בתוך כעשור ביצעו חברי Improv Everywhere יותר מ-100 תעלולים במסגרתם נסעו ברכבת ללא מכנסיים, רקדו בחלונות ראווה של חנויות, העלו מחזמר בחנות מכולת והלכו לים לבושים בבגדי ערב מהודרים.