סרטים קצרים שאני אוהב

 
הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

שקית הניילון המלכותית

הכירו את שקית הניילון, אחד היצורים המוזרים והמופלאים ביותר בג’ונגל האספלט העירוני. The Majestic Plastic Bag, סרט מוקומנטרי קצר מבית היוצר של הארגון הסביבתי Heal the Bay מקליפורניה, העוקב אחר מסלול הנדידה של שקית הניילון, מהרגע בו היא נפרדת מאיתנו ועד הצטרפותה לקהילות פסולת הפלסטיק המשגשגות שבלב ים.

מלך הצחוק

הכירו את העיירה וולסול – המקום הכי פחות שמח בבריטניה. בלצ’ו גירמה, שמחזיק בשיא גינס לצחוק הארוך ביותר בעולם, עשה את כל הדרך ממולדתו אתיופיה לבריטניה כדי לנסות להצחיק את תושבי וולסול. גירמה, אשר גם ביקר בישראל בשנת 2009, מצא בצחוק מרפא לדיכאון בו שקע לפני כעשור לאחר שורת אסונות שפקדו אותו, בהם דליקה ששרפה את העסק שלו, שיטפון שהציף את כפר מגוריו ולבסוף מות אשתו מאיידס. מלך הצחוק – סרט קצר בבימוי ניק הלל.

חד קרן חרסינה

ילד גרמני החבר בתנועת הנוער ההיטלראי בזמן השואה מוצא ילדה יהודיה מסתתרת בארון. חד קרן חרסינה, סרט קצר ונוגע ללב בבימוי קיגן וילקוקס.

סיפורו של שלט

אדם זר בדרכו לפגישה חשובה מסייע לקבצן עיוור. סיפורו של שלט – סרט קצר של הבמאי המקסיקני אלונסו אלוורז.

אי הפרחים

אי הפרחים, סרט תיעודי קצר משנת 1989 בבימוי חורחה פורטדו הברזילאי, מתחקה באופן אירוני אחר מסעה של עגבניה, משדה הגידול ועד למזבלה.

להרגיש את החיים

לפעמים אנחנו מבלים יותר מדי זמן מאחורי המצלמה ושוכחים איך פשוט לחיות. להרגיש את החיים – סרט קצר של במאי הקולנוע הצרפתי דמיאן סטק על מסע בן חודש וחצי מחוף לחוף בארה”ב.

הקומה הבאה

הסרט הקצר הקומה הבאה שיצר במאי הקולנוע הקנדי דֶנִי וילנוב בשנת 2008, מתאר 11 אורחים גרגרנים בסעודת שחיתות בשרית, ואת רצף האירועים המפתיע ששם קץ לארוחה הבלתי נגמרת.

קופסת הקסמים

סרט קצר של הקוסם ובמאי הקולנוע רונלד פול וילסון על סוד הקסמים והעברתו מדור לדור.

תחיו לפני שאתם מתים

“אנשים אומרים שהולכים לגן עדן אחרי שמתים, אבל למה לחכות כל כך הרבה זמן? הדרך לגן עדן קשה, אבל ישנם ימים שבהם מתעוררים בארץ אחרת. קיץ הוא ארץ אחרת. צריך לתפוס את היום… אנשים מדברים על ממלכת גן עדן. זו טעות. גן עדן אינו ממלכה אלא קהילה לטובת הכלל. נחלת הכלל. בלי מלכים, בלי חוקים, ורק דבר אחד שבו כולם שווים – בסוף כולנו נמות. אבל עדיין לא מתנו”.

Live Before You Die, סרט קצר של טום לויד על חיים בדרכים בקיץ אנגלי.

סוסי הפרא של ניוברי

השכם בבוקר באחד מימי פברואר 1996, באתר הסלילה של כביש שנוי במחלוקת סמוך לעיר ניוברי בבריטניה, התרחש אירוע יוצא דופן כאשר שני סוסי פרא שחורים שהגיעו למקום ניסו לשווא להציל מכריתה עצי אלון עתיקים שהיו בנתיב הכביש המתוכנן.

סלילת הכביש גם גררה פעולות מחאה ישירות מצד תושבים אנושיים באזור שהתנגדו לתווי הכביש שעובר באזור כפרי בעל נוף ייחודי, ועל כן העבודות לוו באבטחה כבדה. הסרטון צולם על ידי מרק קרול והופץ לראשונה על ידי Undercurrents.

מכתב מ-1994

מה היית אומר/ת לילדך האהוב לו היתה לך רק הזדמנות אחת לעשות זאת? From 1994, סרט קצר בבימוי קייסי וורן ודניאל קריגר, מנסה לענות על שאלה זו תוך הדגשת החשיבות של לזכור את אלו שאיבדנו במהלך חיינו. הסרט מבוסס על מכתב שאמו של וורן שלחה לו, מספר שנים לפני שמתה ממחלת הסרטן.

Evidence

המבט העגמומי, החלול והמהופנט על פניהם של ילדים הבוהים בטלוויזיה. Evidence, סרטו של גודפרי רג’יו.

נינג’ין: מחסל הירקות

סרט קצר בבימוי מייקל רייט, שהופק על ידי ארגון Eat Seasonably, מביא את סיפורו של מתנקש מקצועי שמשימתו היא לחסל את כל המקרים של צריכת ירקות לא עונתיים.

בודדים, אך לעולם לא לבד

מונטז’ של הבמאי פול ריצ’יו על הבדידות שחווים תושבי ניו יורק למרות העובדה שהם חולקים את העיר עם יותר משמונה מיליון בני אדם נוספים.

פני בובה

מכונה עם פני אישה מחקה את הדמויות שהיא רואה בטלוויזיה בניסיון להגיע למראה המושלם. סרט קצר של אנדרו הואנג.

הנעליים שלי

היזהרו במשאלות שלכם. My Shoes, סרט הביכורים של נימה רעופי, במאי קולנוע ממוצא איראני המתגורר באוסטרליה.

אוסף סרטים קצרים שאני אוהב.