סמים, תלמידים ועפרונות מחודדים

 

במקור במדור הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אנשי הלשכה לנוער בסיכון בעיירה פליינוויו בארה”ב היו המומים. איש מהם לא העלה על דעתו כי מסע הסברה תמים נגד שימוש בסמים, שאותו יזמו, יהפוך לבדיחת היום בפרבר הניו יורקי המנומנם. ימים ספורים קודם לכן, החלו אנשי הלשכה להפיץ בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים בפליינוויו עפרונות שעליהם הוטבע המשפט “Too Cool to Do Drugs” (“קוּל מדי מכדי לעשות סמים”).

נראה היה כי יוזמת ההסברה מתקדמת היטב, עד שתלמיד כיתה ד’ באחד מבתי הספר שבהם חולקו העפרונות, הפנה את תשומת לבם של אנשי הלשכה לכך שלאחר חידוד העפרונות, מתקצר המסר שמוטבע על עליהם למילים “Cool to Do Drugs” (קוּל לעשות סמים”), ואחר כך לציווי הפשוט “Do Drugs” (“תעשו סמים”).

“למען האמת אנחנו קצת נבוכים שלא שמנו לב לכך מוקדם יותר”, אמרה לעיתון ניו יורק טיימס דוברת הלשכה, דרלין קלייר, אשר מיהרה להוסיף כי כבר הוזמנו עפרונות חדשים. בניגוד לקודמיהם, הכיתוב על העפרונות החדשים יוטבע בכיוון ההפוך, כך שלאחר חידודם יתקצר הכיתוב למילים “Too Cool to Do” ובהמשך לביטוי “Too Cool”.

מדור הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות מחזיר אותנו הפעם לדצמבר 1998, ולסיפורו של מסע הסברה נגד שימוש בסמים שהפך לחרב פיפיות.