למה השב”כ רוצה לסגור את תיאטרון החופש?

 

פורסם בתאריך:
01.2012

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

האם מערכת הביטחון הכריזה מלחמה על תיאטרון החופש במחנה הפליטים ג’נין? כאילו שלא היה די בכך שמייסד התיאטרון, ג’וליאנו מר-חמיס, נרצח בחודש אפריל, ושלושה מעובדי התיאטרון – בהם השחקן הראשי בהצגה “מחכים לגודו” – נעצרו על ידי צה”ל בקיץ, הורתה כעת ישראל על מעצרו של מנהל התיאטרון, זכריה זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא בג’נין.

בקיץ האחרון פשטו חיילי צה”ל על התיאטרון ועצרו ללא הסבר שניים ממנהליו, וכעבור כשבוע נעצר גם שחקן התיאטרון רמי הוואל בעת שביקש לעבור במחסום. הוואל ושחקני התיאטרון נמצאו באותה עת בעיצומן של חזרות לקראת העלאת המחזה “מחכים לגודו” של סמואל בקט בבימוי אודי אלוני. הוואל מילא את תפקיד הראשי במחזה, דמותו של פוזו.

לא ברור מדוע החלו כוחות הבטחון לפעול נגד אנשי תיאטרון החופש. עמירה הס העלתה אפשרות כי צה”ל והשב”כ רוצים להפוך למלהקים החדשים של התיאטרון. הבלוגר האמריקאי ריצ’רד סילברסטיין ציין כי המעצרים של אנשי צוות התיאטרון אינה קשורים לחקירת הרצח של מר-חמיס, אלא מהווים ניסיון לחבל בביטוי האמנותי של ההתנגדות לכיבוש שמסמל תיאטרון החופש. באתר החדשות מונדווייס העריכו שיצירתיות השחקנים הפלסטינים הצעירים כנראה מאיימת על כוחות הבטחון הישראלים יותר מאשר הצעירים שמפגינים ברחובות ורוצים להפוך לשהידים. אולי בצדק. צפו בקטעים מההצגה “חוות החיות” שהועלתה בתיאטרון החופש.

מסתבר ששחקני תיאטרון פלסטינים מאיימים על מערכת הבטחון של ישראל יותר מאשר צעירים שרוצים להפוך לשהידים.