להציב מראה מול שוטרים

 

פורסם בתאריך:
03.2018

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.


מקסיקו

אישה מחזיקה מראה שעליה נכתב “אנחנו אנסים” במהלך ההתקוממות במדינת אואחאקה במקסיקו בשנת 2006. במראה ניתן לראות את השתקפותם של יחידות משטרה לפיזור הפגנות. מחאת המראות היתה התארגנות ספונטנית של נשים בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים על תקיפות מיניות שיטתיות של שוטרים נגד מפגינות בניסיון לדכא את ההתקוממות.


בריטניה

ב-11 בדצמבר 1983 הקיפו אלפי נשים שבידיהן מראות את בסיס חיל האוויר גרינהם קומון בברקשייר שבאנגליה, במחאה על הצבת נשק גרעיני במקום. המחאה נערכה במסגרת מחנה שלום של נשים שפעל סמוך לבסיס במשך כשני עשורים.


ארה”ב

ב-8 בדצמבר 2014 התקיימה בברקלי בקליפורניה הפגנה נגד חימוש כוחות המשטרה בארה”ב בציוד צבאי. ניק רנדאווה, סטודנט בן 28, הניף מול השוטרים מראה שעליה נכתב “רוצה לדעת מי הגיע לפה כדי לעורר מהומות? חפש את מי שבא לבוש ומצויד לעורר מהומות”.

מפגינים נושאים ארון קבורה מכוסה מראות בעיר פרגוסון שבארה”ב במחאה על רצח מייקל בראון על ידי השוטר דארן וילסון.

מפגינים בבוסטון מציבים מראות מול שוטרים בדצמבר 2014 במחאה על ההחלטה לא להעמיד לדין שוטרים שחנקו למוות את אריק גרנר בניו יורק.


אוקראינה

בצהרי ה-30 בדצמבר 2013, מפגינות ומפגינים בבירת אוקראינה, קייב, החזיקו מראות מול שוטרים למשך מחצית השעה במחאה על אלימות המשטרה נגד מפגינים שדרשו את התפטרות הנשיא ויקטור ינוקוביץ’. על אחת המראות שהונפו מול שורות שוטרים שהוצבו סביב מבני הממשלה, נכתב: “על מי ועל מה אתם מגנים?”.


קנדה

השתקפות שוטרים במראה של מפגין באתר הנחת צינור נפט במחוז בריטיש קולומביה שבקנדה. נובמבר 2014.

אחת משיטות המחאה הלא אלימות המקוריות ביותר של מפגינים מול המשטרה, היא הצבת מראות מול שוטרים כדי שיוכלו לראות את ההשתקפות של עצמם, ואולי יתעוררו אצלם מחשבות כפירה לגבי צדקת תפקידם. אוסף צילומים מרחבי העולם.