יש תקווה לעולם: איכות הזרע של הגבר המערבי נפלה ב-50% תוך 4 עשורים

 

פורסם בתאריך:
07.2017

במקור בפינת המדע: המחקר של השבוע

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

האם שליטתו של הגבר הלבן בעולם מתקרבת לקצה? ריכוז וספירת הזרע בקרב גברים ממדינות המערב צנחו ביותר ממחצית בתוך ארבעה עשורים, וכתוצאה מכך פחתו סיכויי ההצלחה בהפריה. כך קובע מחקר חדש שנערך במשותף על ידי חוקרים מישראל, ארה”ב, דנמרק, ברזיל וספרד, ופורסם בכתב העת Human Reproduction Update.

בגברים ממדינות המערב (אירופה, צפון אמריקה, אוסטרליה וניו זילנד) נרשמה ירידה של 52.4% בריכוז הזרע ונפילה של 59.3% בספירת הזרע הכוללת בין השנים 1973 ועד 2011. השוואת הנתונים שאספו החוקרים לנתונים קודמים שנצפו גילתה כי מגמת הירידה בספירת הזרע בקרב גברים במדינות המערב הולכת ומתחזקת.

החוקרים לא בדקו את הסיבות לירידה בספירת הזרע, אולם ציינו כי במחקרים קודמים נמצא כי ספירות זרע נמוכות קשורות בנתונים סביבתיים כמו חשיפה לכימיקלים טרם הלידה וחשיפה לחומרי הדברה בבגרות, וכן מאפיינים של אורח החיים המודרני כמו מתח, עישון, צריכת קפה ואלכוהול, ותזונה עתירת בשר או סויה.

המחקר, שסקר 7,500 פרסומים מדעיים שהתפרסמו בארבעה העשורים האחרונים, גילה כי במדינות דרום אמריקה, אסיה ואפריקה לא נמצאה ירידה משמעותית בספירת וריכוז הזרע.

“ספירת הזרע עשויה לשקף באופן מדויק את השפעות אורח החיים המודרני על בריאות הגבר בכל מהלך חייו”, ציינו החוקרים. “מחקר מקיף זה מראה לראשונה כי מגמת הירידה היא חזקה ומתמשכת”.

ועכשיו, כאשר אורח החיים המערבי משתלט על כל העולם, האם העתיד צופן בחובו תרחיש דומה לזה של הילדים של מחר שבו ילדים חדלים להיוולד ברחבי הגלובוס עקב בעיית פוריות, והאנושות נמצאת על סף הכחדה.

קצב הנפילה במערב הולך ומתגבר, אך באפריקה, אסיה ודרום אמריקה לא נרשמת ירידה משמעותית.