הצילומים של העשור 2010-2020

 

פורסם בתאריך:
12.2020

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אצבע משולשת לשוטר

אישה עם מטרייה שעליה צילום של אצבע משולשת משוחחת עם שוטר. מוסקבה, רוסיה, 12 בספטמבר 2010. צילום: ניקולאי דנילוב.

סלפי כפכף אצבע

צילום של חמישה ילדים בהודו מחייכים ל”מצלמה” בצילום סלפי שבו כפכף אצבע משמש כתחליף לסמארטפון. פורסם בפברואר 2019 בדף פייסבוק של הזמרת ההודית צ’נדרה צ’קרבורטי בליווי הכיתוב: “מזה זמן רב שלא ראיתי צילום כל כך נפלא”.

סוס ים והמצב העגום של האוקיינוסים

הצלם ג’סטין הופמן לכד בנובמבר 2016 בעדשתו צילום שהמחיש את מצבם העגום של האוקיינוסים, שהולכים ומתמלאים בפסולת שיצרו בני אדם. בצילום תת-ימי נראה סוס ים קטן נאחז במקל ניקוי אוזניים בים סמוך לשונית אי סומבאווה באינדונזיה.

נשיקה אחרונה

בני זוג מתנשקים רגע לפני הפרדתם בתחנת משטרה בניו יורק, לאחר שנעצרו באוגוסט 2012 בעקבות מסע ציור גרפיטי משותף. צילום של מו גלבר.

בלייד ראנר – גירסת המציאות

גורד שחקים עם שלט חוצות דיגיטלי אפוף ערפיח בעיר בייג’ינג – צילום שכמו נלקח היישר מתוך סרט המדע הבדיוני בלייד ראנר.

מחאת נשות בחריין

בינואר 2013, צלם סוכנות הידיעות AFP, מוחמד אל-שייח, לכד בעדשתו נשים שיעיות בבחריין משתתפות בהלווייה של חביב איברהים עבדאללה, בן 88, שמת כתוצאה מסיבוכי נשימה לאחר ששאף גז מדמיע בו השתמשה המשטרה לפיזור הפגנות חברתיות.

“החוק בבחריין אינו מחייב נשים לעטות ניקאב” (כיסוי פנים שהחושף רק את עיניה של האישה), הסביר אל-שייח. “לעיתים קרובות ניתן לראות ברחוב נשים שלובשות חיג’אב, או ללא רעלה בכלל. אבל בהפגנות, כמעט כל הנשים עוטות ניקאב, מהסיבה הפשוטה שהן אינן רוצות שהמשטרה תזהה אותן. לו גבר היה עוטה כיסוי פנים הוא מיד היה מעורר חשד. אבל נשים תמיד יכולות לטעון שהן עושות זאת מסיבות דתיות”.

פרידה אחרונה

איילין קרימינגס אובריאן גראף מתה ב-21 באוגוסט 2012, בגיל 46 בלבד, לאחר שחלתה בסרטן השד. זמן קצר לפני מותה, אחיה הביא להוספיס את הכלב שלה ג’תרו כדי להיפרד ממנה.

צבא ספרטה

מפגינים מחופשים ללוחמי צבא ספרטה העתיקה מול שוטרים עם מגנים. צולם בהפגנות בבירת אוקראינה, קייב, בנובמבר 2013.

שורפים את הדגל

מפגינים שורפים דגל של ארה”ב בנובמבר 2014 בתהלוכת מחאה בעיר הבירה וושינגטון, בעקבות ההחלטה לא להעמיד לדין שוטר לבן שירה למוות בצעיר שחור לא חמוש.

התמונות הכי יפות שראיתי שצולמו בעשור השני של המאה ה-21.