החלום של רייצ’ל קורי

 

פורסם בתאריך:
03.2013

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אני נמצאת כאן למען ילדים אחרים. אני כאן כי אכפת לי. אני כאן כי ילדים בכל מקום סובלים, וכי 40 אלף בני אדם מתים כל יום מרעב. אני כאן כי רוב האנשים האלה הם ילדים.

אנחנו חייבים להבין שהעניים נמצאים סביבנו, ואנחנו מתעלמים מהם. אנחנו חייבים להבין שניתן למנוע את מותם. אנחנו חייבים להבין שאנשים במדינות עולם שלישי חושבים, דואגים, מחייכים ובוכים בדיוק כמונו. אנחנו חייבים להבין שהם-אנחנו, ואנחנו-הם.

החלום שלי הוא לשים קץ לרעב עד שנת 2000. החלום שלי הוא לתת לעניים סיכוי. החלום שלי הוא להציל את 40 אלף בני האדם שמתים כל יום. החלום שלי יכול להתגשם, והוא יתגשם, אם כולנו נביט אל העתיד ונראה את האור הקורן ממנו.

פעילת זכויות האדם האמריקאית רייצ’ל קורי נהרגה ב-16 במרץ 2003, והוא בת 23 בלבד, לאחר שנדרסה על ידי דחפור צה”לי בעת שניסתה להגן בגופה על בית של רוקח פלסטיני מרפיח, שביתו נועד להריסה לצורך הרחבת ציר פילדלפי. תרגום דברים שאמרה קורי כשהיתה בת 10, על חלומותיה לעתיד.

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה באוגוסט 2012 תביעה אזרחית שהגישה נגד ישראל משפחתה של קורי, וקבע כי קורי היא זו שהביאה על עצמה את מותה. “ככה לא מתנהגים חברים”, אמרה אמא של קורי, סינדי קורי, בתגובה לפסק הדין.