גנן גרילה שהופך סדקים במדרכה לגינות זעירות

 

פורסם בתאריך:
03.2012

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

תושבי מזרח לונדון בבריטניה מתלוננים זה שנים על הבורות הרבים בכבישים ובמדרכות באזור, אשר לא רק מכערים את הנוף אלא גם מהווים סכנה של ממש להולכי רגל. אולם לאחרונה הצליח אחד מדיירי האזור לעשות את הבלתי אפשרי: הוא גרם לתושבים (בני אדם ושאר בעלי החיים) להתאהב בבורות.

סטיב ווין, הידוע גם בכינויו “גנן בורות הכביש”, החל להקים גינות זעירות ומקסימות בתוך בורות בשולי כבישים ובסדקים במדרכה. “בתור מי שמתגורר בדירה קטנה במזרח לונדון, אין לי שטח משלי לגנן בו, אז החלטתי להוציא את הגינון שלי החוצה לרחוב”, סיפר ווין.

“אני נהנה מתהליך היצירה של הגינות הקטנות. מלהפוך משהו מכוער ומלוכלך למשהו ממש יפה. כשילדים רואים את הגינות, הם תמיד מחייכים ומתחילים לשאול שאלות ולהתעניין. אפשר לומר שאני יוצר רגעים קטנים של אושר, ואני שואב מכך הנאה. כל אחת מהגינות שאני יוצר שונה ומיוחדת, למרות שהן כל כך זמניות. חלק מהגינות מחזיקות מעמד כמה שעות, חלקן מספר ימים או כמה שבועות”, סיפר ווין.

פרויקט גינון הגרילה של ווין והפתרון הידידותי לסביבה שמצא לבעיית הבורות, גררו תגובות נלהבות מצד תושבי השכונה. נהג אוטובוס אחד התאהב כל כך באחת הגינות הזעירות שניסה לקחת אותה הביתה. לא רק התושבים האנושיים התלהבו מהיוזמה. אחת הגינות ששתל ווין משכה אורח מפתיע – קיפוד. קיפודים נחשבים למין בסכנת הכחדה בבריטניה בשל תהליך העיור המוגבר.

“מובן שאני לא גנן הגרילה הראשון, וגם לא הראשון שעוסק בגינון בורות בכבישים – יש שפע פרויקטים דומים שמהם אפשר להתרשם באתר גינון גרילה. ככל הידוע לי, הראשונים שעסקו בגינון בבורות בכבישים היו קבוצת תלמידי בית ספר בארה”ב, ומאז היו שורה של פרויקטים דומים”, כתב ווין בבלוג שלו The Pothole Gardener.

הכירו את סטיב ווין – האיש שהצליח לגרום לתושבי מזרח לונדון להתאהב בבורות בכבישים.