בית הקולנוע הסולארי הקטן ביותר בעולם

 

פורסם בתאריך:
10.2012

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

יש בו מקום לשמונה צופים בלבד, הפופקורן חינם, ואת הסרטים שמוצגים בו לא תראו באף מקום אחר. נא להכיר: סול סינמה (Sol Cinema) – בית הקולנוע הקטן ביותר בעולם המופעל אך ורק על ידי אנרגיית שמש.

בית הקולנוע הנייד, אשר אוגר חשמל בסוללות ליתיום ולכן יכול לפעול הן ביום והן בלילה, מציג סרטים קצרים בנושאי סביבה ושינוי חברתי אשר בתי קולנוע ממוסדים וערוצי טלוויזיה מסחריים מסרבים לשדר. בכניסה נפרש שטיח אדום כמיטב מסורת בתי הקולנוע של פעם, אך למרות הגינונים המהודרים גם הסרטים וגם הפופקורן הם ללא תשלום.

סול סינמה, פרויקט ללא מטרות רווח של קבוצת Undercurrents הבריטית, נמצא בדרכים מאז 2010 וכבר ערך מאות הקרנות סרטים ברחבי בריטניה ואירלנד. הקולנוע הנייד אפילו קיים פסטיבל סרטים משלו.

“אני אקטיביסט וידיאו ורואה בקולנוע אמצעי לשינוי חברתי”, אמר פול אוקונור, ממייסדי Undercurrents. “זה שנים שאנחנו יוצאים לשטח עם מצלמות וידיאו כדי לצלם דברים שאיש לא מתעד, ואז מקרינים אותם במרכזיים קהילתיים או בכל מקום אחר שאפשר. אבל הסרטים שלנו הם מהסוג שהטלוויזיה לא משדרת ובתי הקולנוע לא רוצים סרטים קצרים, ולאורך הזמן ניסינו מגוון רחב של דרכים להקרין את הסרטים שלנו. לבסוף הגענו למסקנה שאנחנו צריכים בית קולנוע משלנו”, המשיך.

“התבססות הקולנוע על אנרגיית שמש מאפשרת לנו להקרין את הסרטים בכל מקום ללא צורך בחיבור לחשמל. אנחנו יכולים להקרין סרטים באמצע יער. לכן אנרגיית שמש היתה בחירה מובנת מאליה”, הוסיף אוקונור, אשר סיפר כי בית הקולנוע הנייד הוא למעשה קרוואן ישן משנות ה-60 ששופץ.

 

שמונה צופים, פופקורן וסרטים שלא תראו באף מקום אחר. נא להכיר – סול סינמה.