אצבע משולשת לבורסה

 

פורסם בתאריך:
05.2011

במקור בפינת הפֶּסֶל המשעשע של השבוע

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

פסל שיש ענק של יד עושה תנועת אצבע משולשת, שהוצב מול בניין בורסת המניות של העיר מילאנו באיטליה, מעורר זעם בקהילת העסקים והפיננסים המקומית שטוענת כי הוא משדר מסר אנטי-קפיטליסטי.

הפסל, בגובה 11 מטר, הוא מעשה ידיו של מאוריציו קאטלן, ומציג כף יד שכל אצבעותיה קטועות למעט האמצעית, אשר ניצבת זקופה בתנועת אצבע משולשת. קאטלן הוא אחד האמנים המפורסמים ביותר באיטליה ועל יצירותיו מעוררות המחלוקת נמנו גם פסל של האפיפיור נפגע על ידי מטאור ופסל של היטלר מתפלל. הוא תרם את הפסל לעיריית מילאנו בשנה שעברה, אולם הציב תנאי אחד: הפסל יוצב ברחבה מול בניין הבורסה.

העיריה נענתה לבקשתו, ומאז הצבת פסל האצבע המשולשת מול הבורסה, המגזר הפיננסי שוצף וקוצף. רשות ניירות הערך של איטליה אף איימה באחרונה להעתיק למקום אחר את האסיפה השנתית שלה, אשר נערכת בדרך כלל בבניין בורסת המניות. כנס אחר של חברת השקעות איטלקית כבר הועבר למקום אחר.

בינתיים, למרות הלחצים והמחאות, עיריית מילאנו דבקה בהחלטתה כי הפסל, המפוסל בסגנון המזכיר את הפסל “דוד” של מיכאלאנג’לו ואשר עשוי שיש קררה – אותו שיש בו השתמשו בעבר אמני הרנסנס האיטלקים, יישאר במקומו כמתוכנן עד חודש ספטמבר, בטרם יועבר למוזיאון אמנות בעיר.

בתגובה לסערה שעוררה הצבת הפסל שלו מול הבורסה, ציין קאטלן כי הכיוון בו הועמד הפסל, כאשר כף הים מופנית כלפי הבורסה, דווקא מעביר את המסר כי הבורסה היא זו שמפנה אצבע משולשת כלפי העולם, ולא שהתנועה הגסה מופנית כלפי הבורסה.

פסל שיש ענק של אצבע משולשת שהוצב מול הבורסה של מילאנו עורר סערה.