איך לנצח בתוכנית הכשרונות של סיימון קאוול? מדריך קצר

 

פורסם בתאריך:
03.2017

במקור בהכל שקרים

הרשמו לקבלת עדכונים
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

סיימון ברודקין, קומיקאי בריטי שנודע בתעלולי מחאה נועזים שהוא מבצע נגד חברות וארגונים מושחתים, הצליח לחשוף במערומיה את תוכנית הכשרונות של סיימון קאוול, “לבריטניה יש כשרון” (Britain’s Got Talent), לאחר שפיצח את הנוסחה איך להצליח בתוכנית הריאליטי הפופולרית.

“אני תמיד מחפש יעדים חדשים, והתוכנית בריטנ’ס גוט טאלנט נמצאת על הרדאר שלי כבר זמן מה”, סיפר ברודקין. “התוכנית הזו מציגה את עצמה בתור תוכנית כשרונות טהורה, פשוטה ותמימה, אבל לדעתי היא לא כזו. למעשה זו תוכנית מבוימת, מניפולטיבית ומכורה מראש, ואם אתם רוצים להצליח בה, אתם בכלל לא צריכים כשרון”.

“כל מה שצריך כדי להצליח בתוכנית זה לתת סיפור סוחט דמעות, להציג כשרון מפתיע, ולהעביר מסר פטריוטי. אם יהיו לכם את המרכיבים הללו, לא משנה איזה שטויות תעשו בפני השופטים, הם יגידו לכם שזה היה המופע הכי מדהים שהם ראו בחייהם”, הסביר ברודקין.

כדי להוכיח את טענתו, הוא החליט להתמודד בתוכנית כשהוא מחופש ליהודי חרדי אומלל אך פטריוט, שמקדיש את ימיו לטיפול באביו החולה, ואשר יציג על הבמה את כישוריו הדלים כזמר ראפ.

ברודקין הגיע לאודישנים לתוכנית כשהוא עוטה זקן מזויף, ‘פייעס’, ואף ארוך מלאכותי, והציג את עצמו בתור סטיבן גולדבלט. למרות איסור הצילום המוטל על משתתפי התכנית הוא הצליח לצלם את עצמו בחשאי מתקדם באודישנים ובשלבים המוקדמים של התכנית בזכות סדרת קלישאות פטריוטיות חבוטות.

הראפ שביצע באודישן, ששמו “אדום, לבן כחול” (צבעי דגל בריטניה), כלל הרבה שמות של אישים מפורסמים מהיסטוריית בריטניה כמו וויליאם שייקספיר ווינסטון צ’רצ’יל, ואמירות חסרות פשר כמו “השמיים הבריטיים הם אפורים, הכפרים הבריטיים ירוקים” ו”תהיו סבלנים ותקבלו כל מוסלמי, סיקי ויהודי, אני כל כך גאה, אני כל כך גאה, באדום לבן כחול”.

כל ארבעת השופטים באודישן בלונדון יצאו מגדרם לשמע הביצוע שלו, והעבירו אותו לשלב הבא. במקור תיכנן ברודקין לחשוף את העובדה שהוא מתחזה בעיצומה של הופעה חיה בשלבים היותר מתקדמים של התכנית, אך לצערו, לאחר האודישן התעורר אצל גורמים בהפקה חשד שמדובר במתחזה, והוא נאלץ לפרוש מבלי שהצליח להוציא לפועל את תוכניתו במלואה.

למרות שברוקדין לא הצליח להשלים את המשימה שהציב לעצמו, המסר המרכזי שלו בהחלט הועבר, והוא הצליח להפיל בפח הקלישאות את כל ארבעת שופטי התוכנית, שהתלהבו ממסריו הפטריוטיים וקנו את סיפור הכיסוי שלו. “קיבלתי ארבעה ‘כן’ מהשופטים, אחרי ביצוע לא ממש כשרוני”, הודה ברודקין.

אפילו סיימון קאוול, שופט התכנית הידוע בקשיחותו, שהעיד על עצמו כי “אותו אי אפשר לרמות”, שיבח את הביצוע של ברוקדין ואמר: “זה היה נהדר, סטיבן, זה גורם לך להרגיש גאה בהיותך בריטי. אני חושב שזה יכול להיות המנון לאומי חדש”.

ברודקין ביצע בעבר שורה של תעלולי מחאה נועזים. כך למשל, במרץ 2016 – בעיצומה של שערוריית זיוף פליטות הזיהום של רכבי פולקסווגן – הוא עלה לבמה של אירוע השקת דגמי מכוניות חדשים של פולקסווגן כשהוא לבוש סרבל ומצויד במפתח שוודי ו”קופסת רמאות” שאותה ניסה כביכול להתקין במכונית.

שנה קודם לכן פרץ למסיבת עיתונאים שקיים נשיא פיפ”א, ספ בלאטר, והשליך לעברו שטרות כסף במחאה על מעשי השחיתות בארגון.

הקומיקאי הבריטי סיימון ברודקין התחזה לראפר חרדי ופטריוט עם סיפור חיים סוחט דמעות, והצליח לפצח את הנוסחה להצליח בתוכנית ‘לבריטניה יש כשרון’.